معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین جلسه فصلی منطقه‌ای ” کمیته عدالت، تعالی و بهره‌وری کلان منطقه یک” با بیان اینکه ایران باید سرآمد کشورهای منطقه باشد ، گفت: اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی راهکاری موثر در دستیابی به اهداف کلان آموزش پزشکی است‌.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ دومین جلسه فصلی منطقه‌ای ” کمیته عدالت، تعالی و بهره‌وری کلان منطقه یک” در راستای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی با حضور دکترافشین شفقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده دبیر برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر قاسم عابدی دبیر کمیته عدالت تعالی و بهره وری کلان منطقه یک، دکتر ملک زاده مسوول دبیرخانه کلان منطقه یک، جمعی از مدیران عدالت، تعالی و بهره وری دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، گیلان، گلستان، بابل، سمنان و شاهرود و دبیران منطقه‌ای کارگروه ها و کارشناسان ستادی دانشگاه‌ها صبح روز چهارشنبه در هتل کادوس رشت برگزار شد.

دکتر افشین شفقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین آغاز دومین نشست فصلی کمیته عدالت، تعالی و بهره وری کلان منطقه یک ضمن خیر مقدم به مدعوین این نشست منطقه ای اظهار کرد: برنامه جامع کمیته عدالت ، تعالی و بهره وری کلان منطقه فرصت خوبی جهت نیل به اهداف کلان آموزشی در آموزش پزشکی است.

وی با بیان اینکه آموزش عالی سهم بودجه ای از بودجه کلان کشور را به خود اختصاص داده است ، خاطرنشان کرد:کمیته عدالت ، تعالی و بهره وری کلان منطقه نقش مهمی در مسایل اجتماعی ، اقتصادی و توزیع عدالت اجتماعی در ارایه خدمات به مردم دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد:با تربیت نیروهای متخصص و متعهد می توان در راستای عدالت گام برداشت تا با بکارگیری این نیروها در مناطق مختلف ، مردم از خدمات بهداشت و درمان منتفع شوند و عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان تحقق یابد.

وی ترویج و گسترش فرهنگ تعالی را نیز در نیل به اهداف آموزشی و ارایه خدمات به مردم موثر عنوان کرد و گفت:با اجرای برنامه بهره وری زمینه های پیشرفت شناسایی می شوند ، برنامه های آموزشی تحقق و تعالی سازمانی رقم می خورد و موجبات ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود.

دکتر شفقی تاکید کرد:با توانمند سازی نیروی انسانی ، پویایی ، اخلاق و تعهد اخلاقی ، پاسخگویی اجتماعی و … تحقق می یابد.

وی تربیت نیروهای انسانی متعهد، متخصص ، کارآفرین و پاسخگو را از اولویت های راهبردی عنوان کرد و گفت:بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله العالی دانشگاه ها علاوه بر اقدامات علمی و آموزشی باید به کارآفرینی روی آورند و با صنعت پیوند داشته باشند.

دکتر شفقی با بیان اینکه ایران باید سرآمد کشورهای منطقه باشد ، اذعان کرد: اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی راهکاری موثر در دستیابی به اهداف کلان آموزش پزشکی است‌.

وی با مروری بر سیر تاریخی آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۴۴ آموزش عالی پرستاری در استان گیلان آغازشد و اولین گروه دانشجویان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۵۸ در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند، همچین در سال ۱۳۶۳ با تعداد ۳۷ دانشجوی پزشکی، این مسیر رو به رشد، ادامه یافت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۱۳۶۵ با این نام فعلی شناخته شد ، تصریح کرد:با تربیت دانشجویان پزشکی، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی در مقطع کاردانی در سال ۱۳۶۷ و نیز در سال ۱۳۶۹ با اضافه شدن رشته های دستیاری تخصصی، تا کنون شاهد پیشرفت های بسیاری بوده است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۲ این دانشگاه، تعداد ۵۷۲۶ دانشجو، ۵۰۷ عضو هیات علمی، ۸ دانشکده و ۸ مرکز آموزشی درمانی در شهر رشت را در چرخه خدمت رسانی خود داشته است.

دکتر شفقی در ارایه آماری از رشته های تحصیلات تکمیلی، گفت: این دانشگاه، دارای ۳ رشته در مقطع فوق تخصصی، ۲ رشته در مقطع فلوشیپ، ۱۶ گروه دستیاری تخصصی، ۲ رشته در مقطع دکترای تخصصی و ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ اخذ مجوز راه اندازی رشته های جراحی سوختگی و اینترونشنال قلب در مقطع فلوشیپ و همچنین کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در این دانشگاه را از دستاوردهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت:حوزه آموزش پزشکی گیلان نیز عزم راسخی برای راه اندازی رشته ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بسته است.

دکتر شفقی از آموزشی شدن دو بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و شهیدبهشتی بندرانزلی خبر داد و گفت:دستیابی به این مهم در ارتقای آموزش و دسترسی بهتر دانشجویان به محیط های آموزشی در سراسر استان، تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است ؛ دومین جلسه فصلی منطقه‌ای ” کمیته عدالت، تعالی و بهره‌وری کلان منطقه یک” مواردی چون سیر تاریخی مرتبط با حوزه آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کلیات برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری، گزارش عملکرد کلی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری، گزارش کارگروه‌های همگرایی در تعالی علوم و فناوری‌های پیشرفته؛ نظام اعتباربخشی ملی و تدوین استانداردهای آموزشی؛ شاخص های کارگروه پاسخگویی و عدالت اجتماعی و مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی؛ مرجعیت علمی و آینده‌نگاری در دستور کار خود دارد.

  • منبع خبر : لیجار