صفیر گیلان؛رئیس ستاد مدیریت بحران صومعه‌سرا از بارش ۳۰۰ میلی‌متری باران و ثبت رکورد بیشترین بارندگی طی ۴۰ سال اخیر در شهرستان خبر داد و گفت: تردد در سه بخش صومعه‌سرا تنها با قایق موتوری ممکن است. علی فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به افزایش خسارت‌ها در شهرستان صومعه‌سرا […]

صفیر گیلان؛رئیس ستاد مدیریت بحران صومعه‌سرا از بارش ۳۰۰ میلی‌متری باران و ثبت رکورد بیشترین بارندگی طی ۴۰ سال اخیر در شهرستان خبر داد و گفت: تردد در سه بخش صومعه‌سرا تنها با قایق موتوری ممکن است.

علی فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به افزایش خسارت‌ها در شهرستان صومعه‌سرا طی بارش‌های دو روز اخیر اظهار کرد: افزایش و شدت بارندگی طی دو روز اخیر در شهرستان صومعه‌سرا و میزان به راه افتادن آب هیچ سنخیتی با سردهنه ها و معابر ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ میلی‌متر باران طی ۱۸ ساعت در شهرستان صومعه‌سرا باریده افزود: این میزان باران در برخی از استان‌ها به‌اندازه یک سال بارشی است و بنابراین اگر این میزان از بارش یک‌باره در یک منطقه ببارد یقیناً خسارت‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به تمهید مقدمات ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا در خصوص لایروبی انهار گفت: تلاش‌های زیادی در شهرستان برای به حداقل رساندن میزان خسارت‌ها انجام‌شده اما آب‌گرفتگی معابر و به راه افتادن آب از بالادست‌ها مشکلات و خسارت‌هایی را در شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا از خدمت‌رسانی نیروهای انسانی و تجهیزات ماشینی ستاد مدیریت بحران از دقایق نخست بارندگی در این شهرستان خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان از ابتدای بارندگی تاکنون در حالت آماده‌باش هستند و پیگیری‌ها برای به حداقل رساندن آسیب و خسارت‌ها مردم و زیرساخت‌ها ادامه دارد.

فتح‌اللهی با اشاره به قطعی راه مواصلاتی در تنیان بیان کرد: برخی از راه‌های ارتباطی در این منطقه کاملاً قطع‌شده است و پل‌های مواصلاتی در آن کاملاً نشست کرده و قابل‌استفاده نیست.

وی با اشاره به وارد آمدن خسارت‌ها در بخش تولمات صومعه‌سرا گفت: در روستاهای فلاح آباد، شیخ محله و سیاه درویشان سطح آب‌گرفتگی بسیار زیاد است و آب به برخی از منازل مردم نیز ورود کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به آب‌گرفتگی اغلب روستاها در بخش‌های بهمبر، اباتر و ضیابر صومعه‌سرا تصریح کرد: برای تردد ضروری افراد در بخش‌های مذکور امکاناتی نظیر قایق موتوری فراهم‌شده تا بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

فتح‌اللهی بارندگی در شهرستان صومعه سر را طی چهل سال اخیر بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: شدت و میزان بارندگی در شهرستان بارندگی در صومعه‌سرا تا این میزان بی‌سابقه است اما در تلاشیم تا با افزایش خدمات‌دهی به مردم میزان آسیب‌دیدگی را کاهش دهیم.