به گزارش صفیر گیلان؛کیوان محمّدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جوان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: شرایط کشور امروز شرایط خاص و ویژه است. و ی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا به امروز با ترفندهای مختلف […]

 به گزارش صفیر گیلان؛کیوان محمّدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جوان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: شرایط کشور امروز شرایط خاص و ویژه است.

photo_2018-04-29_07-54-52

و ی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا به امروز با ترفندهای مختلف از جنگ تحمیلی گرفته تا توطئه گروهک‌ها، سعی کردند به این انقلاب آسیب برسانند تا حرکت خودجوش ملّت از حرکت بایستاد. اما با عنایت به رهنمودهای ولایت و تلاش بی‌شائبه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی توطئه‌های پی در پی نقش برآب شدند.

ایشان مهمترین ترفند امروز دشمنان دین و اسلام و انقلاب را، ترویج یأس و نا امیدی خواند و اظهار کرد:: دشمنان کشور منظورشان متوجه یک دولت نیست. بلکه آنها نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند.

ایشان خواستار شد تا فرمایشات امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت و انسجام ملّی مورد هرچه بیشتر  مردم و مسئولان نظام  باشد.

وی تصریح کرد: هماهنگی هرچه بیشتر قوای سه‌گانه در سطح ملّی، استانی و شهرستانی سرعت توسعه را افزایش خواهد داد و اختلافات در هرسطح مانع پیشرفت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه مسئولان باید بدانند دامن زدن بیش از اندازه به اختلاف سلیقه‌ها به اصل نظام و دستاوردهای به دست آمده در طول سال‌های گذشته ضربه می‌زند افزود: نکته مهم آن است که همه ما حول محور ولایت و ایران اسلامی با همدیگر کارها را به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: بدخواهان می‌گویند نظام اسلامی ضعیف است اما شما وقتی به خاورمیانه بنگرید خواهید دید که باثبات‌ترین کشور خاورمیانه با بالاترین سطح امنیت و پیشرفت هستیم. اگر نظام اسلامی ناکارآمد بود چنین دستاوردهای مهمی حاصل نمی‌شد. لذا باید قدر این نیمه پر را بدانیم.

محمّدی با بیان اینکه منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم اضافه کرد: کارهای بسیاری برای حل مشکلات صورت گرفته اما این کافی نیست و  باید بیشتر تلاش کرد.

وی در خصوص کمبود آب در کشور به شعار معروف “آب هست ولی کم است” اشاره کرد و گفت: استانی مثل گیلان با ۱۳۰۰ متر بارندگی نباید دغدغه آب داشته باشد آب هست ولی در مصرف آن باید مدیریت کنیم.

محمدی با بیان اینکه استان گیلان از زیبا ترین نعمات برخوردار است  و خداوند تمام هنرش را در این استان بکار گرفته گفت:مواهب الهی(کوه، جنگل، دشت و مرتع رودخانه و بزرگترین دریاچه جهان) در گیلان است و با  وجود این نعمات، نباید دغدغه بیکاری و اشتغال داشته باشیم. اگر کمی همت خود را بیشتر کنیم قطعاً پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از پروژه‌های شهرستان گفت: این پروژه‌ها حاصل برنامه‌ریزی‌ها در سطح ملّی و استانی است که برخی به پایان رسیده، برخی در مراحل پایانی است و برخی نیمه‌کاره‌اند. این مهم بدون تلاش و زحمات مدیران و کارشناسان شهرستان‌ها امکان‌پذیر نیست.

محمّدی با تأکید براینکه اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه تمام باشد گفت: ما مخالف پروژه جدید نیستیم و  پروژه‌های جدید نیز با مطالعات و برنامه‌ریزی دقیق و با در نظر گرفتن پیوست زیست محیطی و توجه به پدافند غیرعامل مطرح شوند تا مجدداً برای بازنگری به شهرستان عودت داده نشوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به قدمت تاریخی منطقه فومنات بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان تأکید کرد و افزود: کشور ۴۳۰ شهرستان دارد و نتیجه مطالعات گردشگری توسط مرکز آمار ایران در سال ۹۴ نشان دهنده آن است که از بین ۲۰ شهرستان برتر گردشگری کل کشور، ۶ مورد متعلق به گیلان بوده است. (رشت سوم، لاهیجان دهم، بندرانزلی سیزدهم، آستانه‌اشرفیه شانزدهم، رودسر هجدهم و فومن نوزدهم) این امتیاز کمی برای فومن نیست و باید از این فرصت‌ها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره‌گیری شود.

 محمّدی در ادامه با اشاره به میانگین اختصاص بودجه طی سال‌های گذشته به شهرک تاریخی ماسوله، آن را مناسب دانست و تصریح کرد: برای ثبت جهانی این اثر تاریخی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب با تکیه بر دانش بومی، سنتی و اصالت‌های این منطقه هستیم.

وی در خصوص روند تخصیص اعتبارات شهرستان فومن گفت: بودجه این شهرستان از ۵ میلیارد و ۲۰۰ تومان در سال ۹۴ به ۹.۵ میلیارد تومان در سال ۹۵، و حدود ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافته است.

وی با تأکید براینکه در توزیع اعتبارات در سطح استان هیچ حقی از هیچ کدام از شهرستان ها ضایع نشده و در آینده نیز نخواهد شد اضافه کرد: توجه به برخی از شهرها به دلیل وجود شرایط خاص آن شهرها و یا اولویت پروژه‌ها بوده است.

 

بازدید از پروژه‌های مجتمع فرهنگی آیت‌الله بهجت(ره)، پل روستای کَلَفت، مرکز پرورش اردک بومی، مرکز پرورش ماهیان تحقیقاتی، سد لاستیکی باغبانان، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کوچیچال، کتابخانه ماکلوان، دیواره بتی رودخانه در ماسوله، سایت موزه کهنه ماسوله و راه ماسوله به ماجلان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و هیئت همراه به فومن بود.