صفیر گیلان؛رییس شبکه بهداشت فومن گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت و مطابق با سند ملی واکسیناسیون، تاکنون ۱۸۰۰۰دوز وکسن کرونا برای گروه‌های هدف در فومن تزریق شده است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛دکتر عظیم یکتا با اعلام خبر فوق در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان در مرکز واکسیناسیون کرونا در سالن شهید رجایی شهرستان فومن اظهار کرد:ازنخستین مرحله ایمن‌سازی علیه ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون۱۸۰۰۰ نفر از گروه‌های هدف در مناطق تحت پوشش این شبکه دوز واکسن کرونا را در مرحله اول  دریافت نموده اند.

وی با اشاره به افزایش واکسیناسیون کرونا در فومن  خراسان،افزود: این تعداد دوز واکسیناسیون علیه بیماری کووید در۱۰ پایگاه ویژه کرونا ومرکز خدمات جامع سلامت با بیش از۱۵۰ نفر  کادر بهداشتی و اداری ، بهورزان،کارشناسان،مراقبین سلامت  و … همه روزه حتی روز های تعطیل در شهر فومن و  دهستانها در حال انجام است.

دکتر عظیم یکتا  با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌ داراز طریق سامانه انجام می‌شود،تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان خارج از نوبت خود به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند و پس از ثبت نام در سامانه منتظر اعلام نوبت و محل تزریق واکسن بمانند.

وی ادامه داد:هم اکنون واکسیناسیون کرونا برای  افراد۵۰ سال به بالا در حال انجام وافراد بالای ۷۰ سال هم که تا کنون واکسن تزریق نکرده اند در سامانه فوق ثبت نام نمایند تازمان واکسیناسیون آنهامشخص شود.

رییس  شبکه بهداشت و درمان  فومن ضمن تاکید بررعایت پروتکل های بهداشتی،خاطرنشان کرد:واکسیناسیون کرونا برای سایر گروه های سنی بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اعلام و انجام خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان فومن در پاسخ به خبرنگار این رسانه در خصوص موج پنجم کرونایی گفت:  با توجه به بالابودن سرعت شیوع و گسترش دلتا ویروس، رعایت دستور العمل های بهداشتی همچنان بهترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن در دیگر مناطق کشور است و در کنار افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، تسریع در واکسیناسیون نیز می تواند در جلوگیری از مواجه شدن با موج پنجم بیماری در کشور موثر و مفید باشد.

 

در خانه ماندن و به حداقل رساندن رفت و آمدهای غیرضروری گام بسیار مهمی در کنترل بیماری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: در خانه ماندن و به حداقل رساندن رفت و آمدهای غیرضروری گام بسیار مهمی در کنترل بیماری است.

دکتر یکتا اظهار داشت : متاسفانه ویروس با سرعت سرسام آوری در حال شیوع است.
وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی به پایین ترین سطح ممکن رسیده افزود: با باز بودن تالارها، رستوران ها، عبور و مرور در اماکن شلوغ و سرپوشیده نمی توان مانع از انتقال بیماری شد به ویژه اینکه ویروس دلتا نسبت به سایر سویه ها، از سرعت شیوع بسیار بیشتری برخوردار است.
دکتر یکتا بر اهمیت همکاری مردم و اصناف در کنترل بیماری تاکید کرد و گفت: در خانه ماندن و به حداقل رساندن رفت و آمدهای غیرضروری گام بسیار مهمی در کنترل بیماری است.
مدیریت شبکه بهداشت و درمان فومن ادامه داد: با وجود همه ی هشدارهایی که داده شد و بحرانی شدن وضعیت شهرستان جدی گرفته نمی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به سرعت بخشی که فرایند واکسیناسیون داشته امیدوار هستیم همکاری مردم، اصناف و همه ی دستگاه های مرتبط منجر به کنترل بیشتر بیماری شود.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همدلی فرماندار و مسئولان علوم پزشکی گیلان امیدوار شد تا با همراهی مسئولان و مردم علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان از این آزمایش نیز سربلند بیرون بیاید.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری