به گزارش صفیر گیلان؛نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان فومن با حضور فرماندار، نماینده محترم شهرستان های فومن و شفت و اعضای کارگروه در مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۷ در محل فرمانداری فومن برگزار شد.  فرماندار فومن با اشاره به اهمیت اشتغال به عنوان مسأله اجتماعی روز جامعه، گفت: برنامه ریزی صحیح و استفاده از […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان فومن با حضور فرماندار، نماینده محترم شهرستان های فومن و شفت و اعضای کارگروه در مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۷ در محل فرمانداری فومن برگزار شد.

 فرماندار فومن با اشاره به اهمیت اشتغال به عنوان مسأله اجتماعی روز جامعه، گفت: برنامه ریزی صحیح و استفاده از ظرفیت های گوناگون به ویژه در روستاها و با تکیه به منابع محلی موجبات توسعه اقتصادی و موفقیت برنامه ها را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر پایدار کردن وضعیت اشتغال و توسعه آن در شهرستان، ادارات را ملزم به تعیین کارشناس ویژه ای برای بررسی پرونده های اشتغالزایی و ارتباط مستمر با مراجعین و درخواست کنندگان کرد.

فرماندار فومن با اشاره به این که وجود ارتباط نزدیک میان دستگاه ها و کارآفرینان موجب تسریع در رفع مشکلات مربوط به اشتغال می گردد، توجه به حضور زنان در حوزه اشتغال را از الزامات و بایسته های سیاست های اتخاذ شده در این خصوص دانست.

در این نشست، فرماندار با ناکافی بودن تعداد پرونده های تشکیل شده و ارجاع آن به بانک ها، خواستار افزایش درخواست متقاضیان و بررسی آنان توسط اعضای کارگروه به ویژه بانک ها شد و افزود ؛ک پذیرفتنی نیست در حالی که سهم اعتبارات شهرستان از استان در رده های بالا باشد، در تأمین و پرداخت اعتبارات در رده های آخر باشیم.

قاسم نژاد در ادامه گفت، ادارات موظف هستند شنبه هر هفته درخصوص پیگیری پروژه های اشتغال روستایی به همراه سایر اعضای کارگروه در فرمانداری حضور یابند و موانع را مرتفع سازند. در ادامه این نشست عنوان شد که در آینده نزدیک، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

نماینده محترم شهرستان های فومن و شفت نیز با اشاره به وضعیت نامساعد اشتغال در شهرستان فومن، به بهره گیری از ظرفیت روستاها از حیث کشاورزی و گردشگری پرداخت و بر همت و تلاش مضاعف ادارات و دستگاه های اجرایی برای رفع موانع اشتغال در سطح روستاها تأکید کرد.

منبع/روابط عمومی فرماندار