در جلسه سه جانبه پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری با سرپرست شهرداری و اعضای شورا مطرح شد:

تسویه حساب بخش اعظمی از مطالبات پیمانکاران شهرداری رشت تا پایان سال انجام می شود

  پرینت
تسویه حساب بخش اعظمی از مطالبات پیمانکاران شهرداری رشت تا پایان سال انجام می شود
شناسه خبر : 65890 | تاریخ انتشار : 22 دی 1401 - 11:41 | 128 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

جلسه ای با حضور تعدادی از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری ، سرپرست شهرداری رشت و اعضای شورای اسلامی برگزار شد که در این جلسه چگونگی رفع ایرادات سامانه تهاتر و نحوه پرداخت معوقات پیمانکاران مطرح گردید.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه توضیح داد: سامانه تهاتر در شهرداری به دنبال نامه رسیده از دستگاههای نظارتی که ما را ملزم به ایجاد سامانه‌ای برای تهاتر و نحوه تعامل میان معدیان و پیمانکاران می‌نمود ایجاد شد.

وی با بیان این مطلب که اخیرا به شهرداری نامه مجددی نیز ارسال شده و در آن تصریح شده هیچ تهاتری در شهرداری خارج از سامانه صورت نگیرد گفت: معمولا هر اتوماسیون و خودکارسازی در ادارات در ابتدا با مقاومت و نارضایتی‌هایی همراه است اما شهرداری این قول را به پیمانکاران طرف قرارداد خود میدهد که با ارتقاء و رفع ایرادات در سامانه تهاتر، در نهایت درآمد تثبیت شده‌تر با زمان‌بندی مشخص‌تر برای پیمانکاران شهرداری بوجود خواهد آمد.

یوسف یزدانی در این جلسه توضیح داد: در سالیان گذشته شهرداری با طرح موضوع تهاتر در مطالبات پیمانکاران، تسویه حسابهای خود را انجام میداد و به همین منوال بدهکاران نیز برخی پرداختهای خود را بصورت تهاتر و غیرنقدی پرداخت میکردند که پس از مدتی این شیوه از سوی نهادهای نظارتی مورد ایراد قرار گرفت.

یزدانی گفت: در دوره مدیریت شهردار نصرتی نیز، ایشان با قائل شدن امتیازات و تخفیفات ویژه بدهکاران را ترغیب به پرداخت بدهی‌ها نمود که در نهایت این رویه هم با ایرادات نهادهای نظارتی مواجه گردید و مجددا برگشتیم به سمت تهاتر و تعامل بدهکاران با پیمانکاران.

وی ادامه داد: پیش از ایجاد سامانه روال به این صورت بود که جلساتی بصورت ماهانه در معاونت مالی شهرداری تشکیل میشد و تصمیمات مقتضی در زمینه تعاملات میان مودیان و پیمانکاران انجام میشد.

یزدانی همچنان اضافه کرد: هم اکنون و با تصمیمات نهادهای نظارتی نحوه کاری بر این مبناست که تهاترها و کلیه توافقات میان مودیان و پیمانکاران باید در سامانه منعکس و دخالت افراد غیر در این میان حذف شود.

سرپرست شهرداری اظهار داشت: به پیمانکاران طرف حساب با شهرداری اطمینان میدهیم که در این سازو کار جدید در نهایت وضعیت درآمدی آنان با نظم مشخص‌تری انجام خواهد شد و به سویی خواهیم رفت که پیمانکاران با کمترین تخفیف و در زمان‌بندی معلوم و مشخص مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه جلسه همچنان اضافه کرد: در سامانه ایجاد شده، ایراداتی موجود بود که سبب نارضایتی پیمانکاران شد اما با گفتگویی که با شرکت راه اندازی سامانه صورت گرفت، ایرادات در حال رفع شدن است.

یوسف یزدانی تصریح کرد: تا کنون مبالغی به تمامی پیمانکاران پرداخت شده و لیست کامل و جدیدتری از پیمانکاران نیز در سامانه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به پیمانکاران اطمینان میدهیم که تا پایان سال بخش اعظمی از مطالبات آنان پرداخت خواهد گردید.

یزدانی همچنین تاکید داشت: اخیرا به مناطق پنج‌گانه ابلاغ شده است افرادی که وارد سامانه تهاتر می‌شوند، ملزم به تهاتر هستند و چنانچه توافق نکنند باید مبالغ را بصورت نقد بپردازند.

محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه نظم بخشی پرداخت‌ها به پیمانکاران شهرداری گفت: ایجاد این سامانه تکلیفی از نهادهای نظارتی بالادست بوده است.

وی ادامه داد: سامانه تهاتر سبب شفافیت در کار و جلوگیری از اشتباهات خواهد شد. شهرداری با پیمانکاران در یک راستا و همگی در جهت توسعه شهر در فعالتیم و بخش مدیریت شهری از همکاری تمامی پیمانکاران در جهت آبادانی شهر رشت قدردانی میکند.

کارگرنیا ادامه داد: شهرداری باید ابتدا ایجاد درآمد کند تا بتواند پاسخگوی هزینه پروژه‌های عمرانی و خدماتی باشد و به همین دلیل ممکن است با تاخیر در وصول درآمدها، در پرداخت به پیمانکاران نیز تاخیراتی اتفاق بیفتد اما میتوانیم به شما این اطمینان را بدهیم که با رفع نقایص و ارتقاء سطح سامانه تهاتر، پیمانکاران در نهایت به سود مشخص‌تر و پایدارتری خواهند رسید.

رئیس شورای اسلامی رشت در این جلسه تاکید داشت: شهرداری پرداختهای پیمانکاران را با توجه به مبالغ بستانکاری پرداخت نماید و کسانیکه مبالغ بالاتری مطالبات دارند، در پرداختهای شهرداری نیز به همان نسبت از مبالغ بالاتر برخوردار شوند تا تسویه حساب در مدت مشخص‌تری انجام شود.

وی در این جلسه با پیماکاران در خصوص موارد و مشکلات خاص پیش آمده در رابطه با ورود و نحوه توافقات در سامانه گفتگو کرد.

هادی رمضانی نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با ذکر این مطلب که نوسان قیمت‌ها در بازارها زیاد است گفت: باید تلاش شود تا پرداخت‌ها به پیمانکاران به درازا نکشد.

وی گفت: وضعیت اقتصادی کشور اجازه ریسک به بزرگان و مسئولان شهر نمیدهد. شهرداری شرایطی فراهم نماید که پرداخت‌ها با نهادهای مختلف در پروسه کوتاه‌تری انجام شود و بستانکاران ناگزیر به رجوع به ماده ۳۸ و مشکلات حاشیه‌ای نشوند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.