اختصاصی/صفیر گیلان؛رییس اداره صمت شهرستان فومن  در گفتگو با خبرنگار ما از فومن خاطرنشان کرد: با هرگونه احتکار و گرانفروشی برخورد جدی می‌شود و شهروندان هرگونه تخلف، گرانفروشی و احتکار را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند. جمشید هاشمی از طرح نظارتی ویژه ایام پایان سال وعید نوروز از مورخه۹۹/۱۱/۱۵الی۱۴۰۰/۰۱/۱۵ خبر داد و گفت: این طرح […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛رییس اداره صمت شهرستان فومن  در گفتگو با خبرنگار ما از فومن خاطرنشان کرد: با هرگونه احتکار و گرانفروشی برخورد جدی می‌شود و شهروندان هرگونه تخلف، گرانفروشی و احتکار را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

جمشید هاشمی از طرح نظارتی ویژه ایام پایان سال وعید نوروز از مورخه۹۹/۱۱/۱۵الی۱۴۰۰/۰۱/۱۵ خبر داد و گفت: این طرح نظارتی شامل نظارت کلیه صنوف ,انبارها,فروشگاه های بزرگ و کوچک ,واحدهای خدماتی و پذیرایی , عرضه کنندگان انواع کالاها و خدمات وکالاهای اساسی و ضروری مردم می باشد.

وی افزود:ضمنا در صورت مشاهده تخلف گران‌فروشی ,احتکاروسایر تخلفات به شدت برخورد قانونی بعمل خواهد آمدودرخواست پلمپ نیز خواهد گردید و مردم عزیز تخلفات را با ذکر آدرس ونوع تخلف به تلفن ۱۲۴بطور شبانه روزی گزارش نمایند.

هاشمی عملکرد این اداره را طی ۱۰ ماهه گذشته  شامل صدور  پروانه کسب ایثارگری  شامل ۱۵ عدد خواند و گفت:تعداد پروانه کسب صادر شده  عادی ۵۱۵ عدد می باشد.

رئیس اداره صمت شهرستان فومن از برگزاری تعداد ۵ کمیسیون نظارتی در شهرستان خبر داد و گفت: تعداد ۲۳۰ اشتغال ثبت شده در سامانه رصد نیز از دیگر اقدامات این اداره است.

هاشمی  تعدا د بازرسی های به عمل آمده  از واحدهای  صنعتی  را ۵۲ بازرسی اعلام نمود و اظهار کرد؛تعداد  بازرسی های به عمل آمده  از واحد صنفی شامل ۶۰۹۳ بازرسی بوده است.

وی به  جلسات تنظیم بازار در راستای حمایت از مصرف کنندگان اشاره و افزود:در جلسات تنظیم بازار  و کالاهای اساسی جذب شده (روغن نباتی خوراکی۹۶ تن،روغن نباتی صنفی۷۵ تن(جمعا”۱۴۴تن)،۵۷ تن شکر  بعلاوه ۲۳ تنی که  در بهمن ماه وارد شهرستان شد،۲۲۵۰کیسه آرد ،گوشت قرمز ۱۱ تنمنجمد و ۵/۲۱ تن گوشت مرغ منجمد) بوده است .

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت  فومن به تعداد کل پرونده های متشکله بازرسان اداره صمت شهرستان را ۲۸۱ پرونده خواند و گفت:تعداد تخلفات کشف شده  بازرسان صمت در شهرستان ۳۹۵ مورد بوده است

 

وی به ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده اداره صمت که ۹۵۷۱۰۹۱۳۵۰  بود ه اشاره و افزود:تعداد بازرسی های بعمل امده از واحدهای معدنی(تعداد ۳۳ بازرسی،۸ عدد پرونده) است.

هاشمی به تعداد واحدهای فعال شهرستان تا پایان دی ماه ۹۹  که شامل ۶۲ واحد بوده اشاره و افزود: تعداد واحد غیر فعال و راکد شهرستان فومن  تا پایان دی ماه ۹۹ شامل ۴۴ واحد(که تا پایان سال ۹۹  از این تعداد واحد های واقع در شهرک کوچیچال۱۰ واحد مواد شوینده  و ۲ واحد مواد ذایی در حال راه اندازی میباشد).

وی به حضور مثتمر مدیر و پرسنل این اداره در جلسات رفع موانع تولید شهرستان  اشاره و افزود: در جلسه رفع موانع تولید شهرستان فومن تعداد ۸ واحد بررسی و حل مشکلات و رفع موانع اجرایی شد.

وی از توزیع مستمر روغن و مرغ در شهرستان خبر داد و گفت: در راستای تنظیم بازار و حمایت از مصر کننده این توزیع اطلاع رسانی به موقع را نیز داریم.

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری