۲۱ مرداد از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم نامگذاری شده است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی ، مهدی محبوبی حسن کیاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ، بمناسبت فرارسیدن ۲۱مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و ارائه دستاوردهای بنگاه‌های کوچک و متوسط و در جهت بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک، کمیته‌ای با عنوان کمیته بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: با نامگذاری ۲۱مرداد بعنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک، فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردها و توانمندیهای صنایع خرد و متوسط در کشور فراهم‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اشتغال استان گیلان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است ادامه داد: صنایع کوچک با توجه به سرمایه اولیه پایینی که نیاز دارد، فشار مالی سنگینی به دولت وارد نمی کند اما در مقابل ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارد

محبوبی افزود: ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک فرصتی است تا با تخصیص بهینه منابع و توجه هر چه بیشتر ، صنایع کوچک پیشرفت نموده تا بار مسئولیت از دوش صنایع عظیم کاسته و رشد اقتصادی کشور بیش از پیش میسر گردد.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط با برخورداری از ایده‌های نو و تکیه‌ بر خودباوری، می‌توانند توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه را محقق نمایند.

محبوبی با اشاره به نامگذاری ۲۱مرداد بعنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: حمایت از صنایع خرد و متوسط، حمایت از اشتغال پایدار در عرصه تولید و صنعت است.

وی در پایان بیان داشت : ۲۱ مرداد از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم نامگذاری شده است.