صفیر گیلان؛استاندار گیلان از تشییع شهدای گمنام در این استان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۵ دی ماه) در نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم را گرامی داشت.

او با اشاره به تشییع شهدای گمنام در چند نقطه از گیلان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بر لزوم همکاری تمامی نهاد‌ها برای اجرای هرچه بهتر مراسم تأکید کرد.

استاندار گیلان اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی، اسوه اخلاق و تفکر انقلابی بود که با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد.

عباسی در ان نشست میرزا کوچک جنگلی را نیز اسطوره گیلان در مقاومت خواند و گفت: مطالعات تاریخی برای معرفی سردار جنگل، به شایستگی انجام و با استخراج مطالب صحیح از نوشتار‌های موجود، به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام‌های جدی برداشته شود.

او همچنین شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور را الگویی راستین از مدیریت در تراز انقلاب اعلام کرد و افزود: باید از باور‌ها و ارزش‌های این افراد، درس گرفت و در جهت حفظ و معرفی آن تلاش کرد.

نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان

استاندار گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تولید محتوا در همه بستر‌ها از جمله فضای مجازی خواند و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی یادآور شد: تولیدات در این بخش باید متناسب با نیاز جامعه و با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

عباسی با اشاره به افزایش اعتبارات مرتبط با امور فرهنگی در بودجه سال آینده، تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد اینکه نباید همه اقدامات و برنامه ریزی‌ها به مسئله بودجه گره زده شود.

در این جلسه برنامه‌های سالروز شهادت سردار سلیمانی، تشریح و در مورد ساماندهی تابلو‌های شهدای رشت و روند اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان نیز گزارش‌هایی ارائه شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری