مهدی طارمی روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد، مهاجمی که علیرغم نقش اصلی در موفقیت‌های این تیم به دلیل فرصت‌سوزی‌هایش تصاویری تلخ در جشن قهرمانی رقم زد. به گزارش صفیر گیلان به نقل از  “ورزش سه”، مهاجم جنوبی پرسپولیس در سه فصل حضورش در این تیم رکوردها را از آن خود کرده است؛ از برترین […]

مهدی طارمی روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد، مهاجمی که علیرغم نقش اصلی در موفقیت‌های این تیم به دلیل فرصت‌سوزی‌هایش تصاویری تلخ در جشن قهرمانی رقم زد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  “ورزش سه”، مهاجم جنوبی پرسپولیس در سه فصل حضورش در این تیم رکوردها را از آن خود کرده است؛ از برترین بازیکن لیگ تا عنوان آقای گلی و نائب قهرمانی و اکنون قهرمانی.
با این حال او با توجه به فرصت‌سوزی‌هایش طی این مدت به سوژه انتقاد از سوی هواداران تبدیل شده است. انتقادی گاه دور از انصاف و در نظر گرفتن اینکه سهم او از موفقیت‌های این تیم بیش از ضرری بوده که زده است. طارمی در دو فصل اخیر در لیگ برتر ۳۱ گل به ثمر رسانده است. او در آستانه افتخاری است که در طول ۱۴ سال اخیر تنها دو بار برای آنها با آقای گلی علی دایی و محسن خلیلی رقم خورده بود.
با این حال اما نگاهی به روند بازی پرسپولیس در غیاب این بازیکن نشان‌دهنده‌ی عدم طراوت و ایجاد موقعیت‌های فراوان است. اتفاقی که در دو سال اخیر باعث شادی و شعف هواداران این تیم شده بازی سراسر هجومی و ایجاد موقعیت‌های فراوان بوده که هواداران این تیم را به یاد پرسپولیس دهه شصت انداخته و آنها را همراه خود کرده است.
پرسپولیس در طول دو سال اخیر در دیدارهایی که مهدی طارمی را در ترکیب اصلی خود نداشته به گواه آمار کمترین ایجاد فرصت و خطر روی دروازه حریفان را به خود نسبت به دیدارهای دیگر اختصاص داده است. اتفاقی که طارمی در پرسپولیس با ایجاد فرصت‌های متعدد گلزنی و درگیر کردن مدافعان حریف با خود به وجود آورده و در نهایت اما فرصت‌سوزی‌های او مورد توجه قرار گرفته تا در بهترین روز پرسپولیس منجر به جدایی‌اش از جمع پایکوبان جشن قهرمانی باشد.

 


طارمی در بازی برابر ماشین سازی نیز بارها فرصت گلزنی ایجاد کرد و در کنار کم‌دقتی بدشانس هم بود که دوبار ضربه‌اش به تیرک دروازه اصابت کرد اما در نهایت او توانست علیرغم منع زدن ضربه پنالتی با همراهی و اعتماد هم‌تیمی‌هایش بار دیگر فرصت امتحان شانس گل زدن از روی نقطه پنالتی را به دست بیاورد تا بتواند به عنوانی که شایسته‌اش در این فصل است دست یابد.

 


اما این عکس‌ها به نظر کافی‌است برای کسانی که در طول دو هفته اخیر از هر طریقی با حضور در فضای مجازی فرصت را برای توهین به او مهیا کردند. توهینی که البته برانکو را هم برآن داشت تا ممنوعیت زدن ضربه پنالتی را به عنوان مجازات برای شاگردش در نظر بگیرد و در پایان بازی نیز از دست او شاکی باشد تا اینچنین غم و ناراحتی، سهم او از جشن قهرمانی پرسپولیس باشد. بازیکنی که اگر بیشتر از دیگران سهمش از قهرمانی پرسپولیس نباشد مطمئنا کمتر از آنها نیست اما مغموم از اتفاقات رقم خورده به دنبال اثبات خود در جدال سرنوشت ساز برای الهلال عربستان است. روزی که وعده داده دوباره دست خود را روی گردنش به نشانه پایان بخشیدن به کار رقیب بکشد. در حال حاضر اما این تصویری نیست که از مهدی طارمی انتظار داریم؛ تصویر قهرمان دورمانده‌ی سرخپوشان از جشن قهرمانی.