به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد با اشاره به عوامل جایگاه رفیع معنوی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی با شهادتش دل های مردم دنیا را متوجه خود کرد. وی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد با اشاره به عوامل جایگاه رفیع معنوی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی با شهادتش دل های مردم دنیا را متوجه خود کرد.
وی ادامه داد: شکوه حضور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در خوزستان، خراسان رضوی و تهران و پس از آن در قم و کرمان سبب اعجاب و شگفتی اهل نظر و معرفت شده است.
امام جمعه رشت به آیه های ۴۵ و ۴۶ سوره ص اشاره کرد و افزود: یکی از رموز عمده نیل انسان به اوج انسانیتی که خدای تعالی برای بشر در نظر گرفته، در این آیه ها بیان شده است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی در تمام مخاطره ها و عرصه های میدانی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی حضور داشت، تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی از خود چهره بین المللی به یادماندنی به یادگار گذاشت و ملت ایران قدرشناس این مجاهدت ها است.
وی به اعتقاد و عمل عده ای از انسان ها به آخرت اشاره کرد و گفت: زمانی که انسان تنها به جهان آخرت می اندیشد و تمام اعمال خود را منطبق بر خواسته های خدای متعال می کند، خدا به او مراتبی می دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تمام وجود انسان آخرت اندیش پر از معرفت الهی است، بیان کرد: این انسان هرگز غوطه ور در مادیات نمی شود و هیچ قدرت، ثروت و جایگاهی در دنیا اور را نمی فریبد.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: انسان هایی که تمام وجود خود را تقدیم رضای پروردگار می کنند از دستبرد شیطان در همه امور زندگی مصون هستند.
وی ادامه داد: انسان هایی که در رفتار، عمل و اعتقاد همه وجودشان برای آخرت است، خدای متعال تا دنیا باقی است نام خوش آوازه از آنها به جا می گذارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دل های مردم دنیا را متوجه خود کرده است، خاطرنشان کرد: تمام وجود شهید قاسم سلیمانی برای دنیای آخرت و خدا بود.
آیت الله فلاحتی به اصرار بر بی نامی و گمنامی شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: خدا او را نامدار و آشکار کرد.
وی ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همه مردم در تمام عرصه های زندگی چگونه زیستن و چگونه مردن را آموخت.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاریخ ۱۰ هزار ساله ایران، بیان کرد: ایران ۷ هزار سال تاریخ غیر مکتوب و ۳ هزار سال تاریخ مکتوب دارد و مردم این دیار در دوره های مختلف توانستند از حوادث به نفع خود و جامعه ایرانی بهره ببرند.
آیت الله فلاحتی، مرحله نخست تاریخ ایران را ایجاد فرصت با قرار گرفتن در چهارراه تمدن جهانی دانست و خاطرنشان کرد: در دوره دوم با بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، ایرانی ها با بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب توانستند افکار و گذشته های قبل از اسلام را توسط معارف اسلام پالایش کنند و امروز ایران به عنوان نماد مذهب تشیع در دنیا معرفی شده است.
وی با بیان اینکه تحقق انقلاب اسلامی سومین دوره ایران را رقم زده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تمام دوره های ایران را روسفید کرد و تحت الشعاع قرار داده است.
امام جمعه رشت، پیروزی انقلاب اسلامی را سبب معادله گردانی ملت ایران در تمام عرصه ها برای ملت های دیگر عنوان کرد و گفت: ایران با مسئولان و مردم خود توانست بحران ها و جریان های تلخ را تبدیل به فرصت کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تهدیدها علیه انقلاب اسلامی در دوره امام(ره)، اظهار کرد: تجزیه طلبی خوزستان، کردستان و گنبد، فتنه لیبرال ها با سردمداری بنی صدر خائن، تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار، حمله صدام به ایران با همراهی ۳۰ کشور، حادثه مک فارلین که می خواستند ایران تن به سازش با آمریکا دهد، فتنه مهدی هاشمی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از تهدیدهای زمان امام(ره) بود.

وی به تهدیدهای در دوره مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: تلاش بعضی از ناپختگان روحانی و غیر روحانی مبنی بر سازش با صدام در سال ۶۹، فتنه سال ۷۸ کوی دانشگاه تهران، تهدید پس از حمله آمریکا به افغانستان و عراق، فتنه سال ۸۸، توافق برجام که تهدید نرم علیه نظام بود، فتنه دی ماه سال ۹۶، فشارهای اقتصادی سال های ۹۷ و ۹۸، قائله گرانی بنزین که در سایه سوء مدیریت ایجاد شد و قائله داعش که توسط سردار سلیمانی به رهبری مقام معظم رهبری خنثی شد، از تهدیدها در این دوره محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به کریدور مقاومت ایجاد شده بین ملت های ایران، عراق، سوریه و لبنان، بیان کرد: مقاومت ملت های منطقه در کنار مانور اخیر ایران موجب شده دنیای سلطه و قدرت های پوشالی به عزلت بروند.
آیت الله فلاحتی به اضطراب آمریکایی ها پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: آمریکا از این اضطراب دارد می میرد.
وی با بیان اینکه تصویب اخراج آمریکایی ها از عراق نیمی از خواسته نظام اسلامی را پاسخ داده است، تصریح کرد: اینکه خروج آمریکا در پارلمان عراق مطرح شد این برای ما یک برد عظیم است.
امام جمعه رشت، جمهوری اسلامی ایران را معادله گردان دنیای بشر در دنیای معاصر دانست و یادآور شد: دولتمردان آمریکا بدانند از این به بعد سربازان و نظامیان آمریکایی در هیچ جای دنیا دیگر امنیت نخواهند داشت.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا به معنای پوچی، خودفروشی و ذلت است، خاطرنشان کرد: مقاومت در مقابل آمریکا به معنای عزت و افتخار است.
وی به تهدید جنگ روایتی و جنگ شناختی دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها بدانند برخورد ایران از این به بعد سخت است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی تمام نقشه های دشمن را خنثی کرد، گفت: ای شهید عزیز بدان که همه ملت ایران پشت تو ایستاده اند و یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند.