فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش از اقدامات عملیاتی درزمینه جاده‌سازی و آب‌رسانی در شهرستان شفت به‌عنوان کم برخوردارترین شهرستان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از شفت؛سرهنگ خلبان ولی رحمانی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه  اظهار کرد: نیروی زمینی محوری ارتش در جهت رفع محرومیت در اقصی نقاط میهن اسلامی آماده خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به سفارش و تأکیدات امیرسرتیپ حیدری،زیرسازی جاده‌های صعب‌العبور افزود: برای رفع محرومیت‌ها به‌ویژه در مناطق کم برخوردار کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش با اشاره به طرح این قرارگاه در استان گیلان، گفت: این طرح‌های محرومیت‌زدایی در بخش ساخت بیمارستان، مسکن محرومان، آب‌رسانی روستایی، بهسازی راه‌های روستایی، بهسازی و تجهیز مساجد، بهسازی و تجهیز بیمارستان، توزیع ماسک، اقدامات در جهت مقابله با شیوع کرونا و غیره به شکل گسترده‌ای صورت گرفته است و همچنان نیز ادامه دارد.

رحمانی از آغاز طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان کمتر توسعه‌یافته شفت خبر داد و افزود: اقدامات محرومیت‌زدایی برای روستاهای محروم شهرستان شفت آغازشده که در همین راستا بیش از ۲۱ کیلومتر از جاده روستایی تعریض و بازسازی‌شده است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی ارتش در شهرستان کمتر توسعه‌یافته شفت، بیان کرد: هم‌اکنون عملیات لایروبی ۹ آب‌بندان به مساحت ۱۲ هکتار در روستاهای شهرستان شفت در حال انجام است که بیش از ۴۰ هکتار از اراضی این مناطق می‌توانند تحت پوشش آبیاری قرار گیرند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش بیان کرد: در چند سال اخیر تعریض و زیرسازی جاده‌های صعب‌العبور و کوهستانی برخی از روستاهای شفت که زندگی را برای مردم دشوار ساخته بود توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش انجام‌شده است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری