تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی گیلان و جمعیت هلال احمر استان با هدف استفاده از ظرفیت های مشترک دو مجوعه در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به امضای مدیران کل دو مجموعه رسید.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان،نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و جمعیت هلال احمر استان امروز سه شنبه (۲۷دی) با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ هادی سلیمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان؛ حجت الاسلام و المسلمین چهری، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ عابد رمضانی پور، رییس اداره همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومیاستان؛ معاونین مدیرکل جمعیت هلال اهمر استان و جمعی از داوطلبین این مجموعه در ساختمان هلال احمر گیلان برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست ضمن تشکر از همکاری صمیمانه هلال احمر استان با کتابخانه های عمومی گیلان، در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و رشد و توسعه فضاهای کتابخانه ای با اشاره به پویایی مجموعه هلال احمر استان در این حوزه، رفع غفلت صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی را نیازمند همکاری و هم افزایی بیشتری از ناحیه مسئولین، نخبگان و دغدغه مندان عنوان کرد.
تقوی با اشاره به اینکه باید فهم مقوله مطالعه را در جامعه نهادینه کنیم، اقدامات متعدد مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان با هم افزایی دیگر دستگاه ها نظیر جمعیت هلال احمر را در جهت رفع این عقب ماندگی ها و دلگرمی و ارتقای سطح آگاهی مردم دانست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی نیازمند تحول و دگرگونی در خدمات و جذاب سازی موضوع کتاب هستیم، جایگاه و نقش فضای مجازی و رسانه های جمعی در این خصوص را بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه را یادآور شد.
وی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در میان دستگاه های مختلف را امری واجب دانست و همراهی مجموعه هلال احمر را در کنار کتابخانه های عمومی استان باعث دلگرمی و هم افزایی بیشتر فعالیت های دو دستگاه معرفی کرد.
تقوی همچنین با اشاره به برگزاری ئدومین دوره جشنواره ملی «هلال درخشان» با موضوع کتاب و کتابخوانی، از آمادگی مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر هر نوع همکاری در ر استای معرفی این رویداد ملی خبرداد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، امضای این تفاهم نامه با اشاره به تجربه مثبت هلال احمر در اجرای نخستین دوره جشنواره کتابخوانی «هلال درخشان» در استان، این دستگاه را آماده هرنوع همکاری در کنار مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان و در راستای توسعه فرهنگ مطالعه عنوان کرد.
هادی سلیمی، یکی از اهداف و کارکردهای جمعیت هلال احمر استان گیلان را تلاش در راه اعتلای فرهنگ مطالعه و رشد آگاهی های فردی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: از آنجایی که هلال احمر با مردم به صورت چهره به چهره ارتباط دارد، انجام کارهای فرهنگی و حضور و نقش آفرینی در اقدامات اثر بخش را وظیفه خود می داند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی در سطح کشور موظف به توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه می باشند، تشویق کودکان، نوجوانان و همه مردم به کتاب و کتابخوانی را وظیفه این دستگاه معرفی کرد.
وی انجام برنامه های فرهنگی با توجه به رسالت جمعیت هلال احمر که نهادی مردمی و در کنار مردم می باشد را به عنوان اصلی ترین وظیفه خود برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با وجود نیروهای جوان و کارآمد در کنار اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پیشبرد اهداف فرهنگی گام موثری برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین چهری، نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان، با اشاره به وجود ۲۸ پایگاه امداد و نجات در سطح گیلان که ظرفیت های فراوانی دارد، درخواست تجهیز این اماکن به کتابخانه را مطرح کرد که با توجه به ظرفیت های بالایی که این پایگاه ها دارد، شاهد افزایش فرهنگ مطالعه در سطح جامعه باشیم.
چهری با اشاره به برگزاری اولین دوره موفق جشنواره کتابخوانی «هلال درخشان»، از برگزاری دومین دوره این جشنواره با نقش آفرینی استان های گلستان، مازندران، اردبیل، گیلان و سمنان در استان خبر داد.
گفتنی است ارتقای سطح مطالعه جمعیت هلال احمر استان، بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های مشترک در موضوع کتاب و کتاب خوانی، همکاری مشترک در تبلیغ برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب، مسابقات و جشنواره های فرهنگی، هم افزایی و ایجاد بستر مناسب به منظور استفاده از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات طرفین در ارایه خدمات اجتماعی، امدادی،

زلیخا صفری راسته کناری, [۱۷.۰۱.۲۴ ۱۷:۴۲]
آموزشی به جامعه از مهمترین اهداف امضای این تفاهم نامه مکاری بین دو دستگاه بود.
اعطای احکام کارگروه ویژه برگزاری دومین دوره جشنواره ملی «هلال درخشان» به اعضا و برگزار کنندگان این رویداد ملی، پایانبخش این نشست در جمعیت هلال احمر استان گیلان بود.