استاندار گیلان حفظ و تقویت امید و اعتماد در جامعه را وظیفه ای ملی خواند و با اشاره به در پیش بودن انتخابات، این رویداد مهم را فرصتی برای بازسازی سرمایه های اجتماعی کشور دانست و بر ضرورت نقش آفرینی همگان برای تحقق مشارکت حداکثری تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه  خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح فرمانداری شهرستان جدید التأسیس خمام با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور، به بیستم خرداد ماه روز صنایع دستی اشاره و با بیان اینکه هر نقطه از جغرافیای گیلان کهن و متمدن، به هنری شهره است، اظهار داشت: فعالیت افزون بر ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۸۵ رشته تخصصی در این استان، فرصتی ممتاز فراهم کرده تا با بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی این میراث‌های فرهنگی، هم بستر برای اشتغالزایی هموار و هم دست‌ساخته‌های سرشار از ذوق هنرمندان گیلان، شناسانده شود.

وی افزود: در این منطقه نیز روستای ملی حصیربافی فشتکه توانسته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم بویژه بانوان مستعد، گامی موثر در شناساندن این هنر دیرینه گیلانیان برداشته و نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه خطه گیلان علاوه بر تاریخ درخشان، از ظرفیت منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی غنی برخوردار است، گفت: علمای بزرگ، فرهیختگان و اندیشمندان بزرگی که از این سرزمین و از دامان این جامعه برآمدند، از اصلی‌ترین و افتخارآمیزترین سرمایه‌های این خطه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برگرفته از منویات رهبر معظم  انقلاب و هدایت های رئیس جمهوری با مشارکت همه جانبه مردم، دولتمردان، تشکل‌های مردم نهاد، احزاب و به ویژه بخش خصوصی در ساختن ایرانی سربلند، فرصتی را پیش روی طلایه‌داران عرصه تلاش و خدمت در استان گیلان قرار داد تا افق‌های جدیدی از پیشرفت و توسعه را در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید طراحی و به منصه ظهور برسانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود همکاری، مشارکت و همدلی موثر بین مردم و مسئولان استان منجر به ایجاد نظم، امنیت و آرامش اجتماعی در گیلان شده، گفت: باتوجه به اینکه مهمترین هدف دشمنان، نا امیدکردن مردم از دولت، نظام و ایجاد تفرقه در کشور است؛ بر این اساس امیدآفرینی و امیدافزایی بین شهروندان همواره وجهه همت بوده و هست.

دکتر زارع ایجاد شهرستان جدید خمام را از انتظارات مردم این منطقه دانست و اظهار داشت: این تغییر در ساختار تقسیمات کشوری، در راستای کمک به توسعه پایدار و متوازن منطقه در جهت نزدیک شدن به شاخص های رشد، عدالت اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به قرارداشتن در آستانه برگزاری مهمترین رویداد سیاسی-اجتماعی سال جاری کشور یعنی انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مردم در عرصه انتخابات هیچ منافاتی با هم ندارد و در این مسیر همه باید برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و تضمین سلامت مردم، تلاش کنیم.

وی به اهمیت حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم اشاره و زنده نگه داشتن این شاخص ها را از مهم‌ترین مسئولیت های نخبگان و دلسوزان کشور دانست و افزود: انتخابات، یکی از فرصت های کلیدی برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم خوب کشورمان در هر زمینه و هر مرحله ای که لازم بوده کم نگذاشته و به انقلاب و نظام اسلامی کمک کرده اند، گفت: مردم ایران و گیلانیان عزیز، مردمی مهربان و همدل هستند و خدمت به این مردم توفیق بسیار زیادی است.

در پایان این مراسم؛ از تابلوی تأسیس فرمانداری شهرستان خمام پرده برداری شد.