به گزارش،؛همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در آستان مقدس آقاسیدجلال الدین(ع) آستانه اشرفیه برگزار شد. همزمان با دهه کرامت آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در […]

به گزارش،؛همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در آستان مقدس آقاسیدجلال الدین(ع) آستانه اشرفیه برگزار شد.

همزمان با دهه کرامت آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در همایش بزرگداشت امامزادگان گیلان در حسینیه اعظم حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف(ع) گفت : دنیای اسلام می توانست از ظرفیت امام زادگان بهترین استفاده را ببرد که نتوانستند .
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت یکی از ویژگی های شیعه را داشتن شخصیت های از درون جامعه برشمرد و اظهار کرد : وجود امام زادگان و نوادگان آنها در ایران ، عراق ، سوریه ، حجاز و لبنان وسیله ای برای رشد و اگاهی آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعه است
وی در تبیین پاسخ به سوالات جوان و نوجوانان جامعه و فلسفه وجود بقاع متبرکه وزیارت آن ها افزود : وجود امامان معصوم(ع) و امام زادگان و نوادگان آنها در جامعه شیعه می تواند تحولات و تغییرات اساسی در الگوی زندگی ما داشته باشد.
آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به ویژگی های حضرت بقیه الله(عج) در ایجاد روحیه ظلم ستیزی در جامعه و نابودی کاخ ها ستمگران به مزیت های زیارت امام زادگان پرداخت و بیان کرد : یکی از مزایای زیارت تقویت روحیه ظلم ستیزی در زائر است .


نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تقویت روحیه مبارزه با جهل و نآگاهی را از دومین ویژگی های زیارت امامزادگان نام برد و گفت : آن هایی که در جهل به سر می برند انسان های سلطه طلب و ظالم ، از افراد جامعه به نفع قدرت خود بهره می برند .


وی مردم ایران اسلامی را آگاه ترین و بصیرترین مردم جهان نامید و اظهار کرد : مردم ، دانشگاه ، حوزه ، جوان ، زن و مرد باید اطلاعات سیاسی و اجتماعی به روز داشته باشند در این صورت دشمنان و سیاست بازان نمی توانند آنان را فریب دهند .
آیت الله رسول فلاحتی تقویت روحیه اجرای حاکمیت حکومت خدا و تقویت روحیه بدعت ستیزی و ایجاد تقویت روحیه معنوی در انسان را از دیگر مزایای زیارت امام زادگان در بین مردم نام برد و خاطر نشان کرد : بسیاری از خرافات و بدعت های نادرست در جامعه شیعه ما چه در مداحی ها ، هیئت های عزاداری و آداب مذهبی وجود دارد که بسیاری از آنها خرافه است که توسط جاهلان در درون ما راه یافته است که امیدوارم به تبیین و روشنگری هریک از آنها بپردازیم
 .منبع/روابط عمومی اوقاف

73767b5f-f9f8-438d-8fa9-fa8ed9b100f0 3133b309-f2f9-4dd2-adfb-ff7970e6f994 e53e1688-6110-404b-b4d5-602b302619e7 7d97825b-0a2b-42ec-b00f-619ebcb6dfbc