صفیر گیلان؛مهندس نازک کار، با اشاره به آخرین وضعیت راه های منطقه سیل زده کاکرود، اظهار کرد: در پی بارندگی و وقوع سیلاب که منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود گردید، بلافاصله اکیپ های راهداری استان به محل اعزام شدند تا نسبت به ریزش برداری مسیر اقدام […]

 

صفیر گیلان؛مهندس نازک کار، با اشاره به آخرین وضعیت راه های منطقه سیل زده کاکرود، اظهار کرد: در پی بارندگی و وقوع سیلاب که منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود گردید، بلافاصله اکیپ های راهداری استان به محل اعزام شدند تا نسبت به ریزش برداری مسیر اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، از تلاش شبانه روزی ۴۵ نیروی راهداری در محورهای سیل زده و صعب العبور شهرستان رودسر خبر داد و گفت: این نیروها اقدام به ریزش برداری محور مسدود اشکورات رودسر و نیز برقراری راه ارتباطی جایگزین در ارتفاعات صعب العبور این شهرستان می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد و فعال بودن رانش که بیش از ۴۰۰ متر از مسیر را در برگرفته، روند کار با کندی در حال انجام است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تعداد یک اکیپ راهداری متشکل از ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و ۳۰ نیروی راهدار در این محور به صورت شبانه روزی در حال فعالیت مستمر می باشند.

نازک کار عنوان کرد: همزمان با ریزش برداری دو اکیپ راهداری مجهز به ۶ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین و ۱۵ راهدار نیز در حال برقراری راه دسترسی جایگزین در دل کوههای صعب العبور اشکورات به طول ۶۰ کیلومتر در مسیر سی پل – جاده شوئیل به سمت آسمان رود برای ۷۰ روستا هستند که ارتباط آنها با وقوع سیلاب و رانش زمین در محل روستای کاکرود قطع شده است.