به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در گفتگوی زنده با واحد خبر صدا و سیما مرکز گیلان با قدردانی از تلاش نیروهای خدماتی و امداد رسان به مردم اظهار داشت : این عزیزان به منظور خدمت رسانی به مردم خوب گیلان از شب گذشته در آماده باش بوده و از سحرگاه امروز نیز با […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در گفتگوی زنده با واحد خبر صدا و سیما مرکز گیلان با قدردانی از تلاش نیروهای خدماتی و امداد رسان به مردم اظهار داشت : این عزیزان به منظور خدمت رسانی به مردم خوب گیلان از شب گذشته در آماده باش بوده و از سحرگاه امروز نیز با شدت بارش برف در جلگه مرکزی رشت و مناطق مختلف استان مشغول تلاش بی وقفه می باشند و انصافاً نیز به خوبی عمل کرده اند .

استاندار گیلان خواستار مشارکت بیشتر مردم به خادمین خود جهت خدمت رسانی به آنان شد و افزود : بر طبق گزارش هواشناسی تا کنون در حدود ۶۰ سانتی متر برف در برخی از نقاط جلگه ای باریده و پیش بینی هواشناسی بر این است که این مقدار می تواند تا ۸۰ سانتی متر افزایش یابد .

وی با بیان اینکه انشاء ا… تا ۲ ساعت آینده برف از مناطق آستارا و تالش به سمت رضوانشهر گذر کرده و در این مناطق متوقف خواهد شد افزود : امشب در جلگه مرکزی و شرق گیلان همچنان شاهد بارش برف خواهیم بود .

وی با بیان اینکه مردم نگران بارش های برف نباشند افزود : تمامی نیروهای خدماتی و امدادی با تمام توان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند .

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش انرژی استان قطعی وجود نداشت افزود : در بخش cng  و حوزه آبرسانی مشکلی وجود نداشته و بنزین ، نفت سفید و ارزاق به میزان کافی وجود دارد .

دکتر نجفی با بیان اینکه در پی بارش سنگین برف در حوزه برق رسانی نارسایی های به صورت مقطعی در برخی مناطق وجود داشت افزود : اکیپ های شرکت برق در حال رفع مشکل بوده و امیدوارم خاموشی این تعداد از مشترکین برق نیز برطرف شود .

استاندار گیلان از خاموشی در حدود ۸ هزار مشترک برق در این برف بر طبق گزارش شرکت توزیع برق خبر داد و افزود : عمده این خاموشی ها بدلیل قطع و مشکل در ترانس بوده که اکیپ های اعزامی در حال رفع مشکل هستند .

وی با بیان اینکه  در برف گذشته به دلیل سنگینی و رطوبت و سرعت باد بیش از ۱۸۰۰ تیر برق به زمین افتاد افزود : برای رفع مشکل شکستگی تیر برق ها به زمان نیاز بود .

نماینده عالی دولت در گیلان خاموشی برخی از مناطق در برف کنونی را بدلیل مشکل در ترانس شبکه عنوان کرد و افزود : امیدوارم با توجه به تلاش همکارانم در شرکت برق شاهد رفع هر چه سریعتر این مشکل باشیم  .

استاندارگیلان از تعطیلی ادارات شهرستان رشت  به جز ادارات خدمات رسان و امدادی در روز شنبه خبر داد و افزود : با توجه به سنگینی بارش برف و به منظور خدمت رسانی هر چه بهتر نیروهای عملیاتی و مدیریت شهری ، ادارات شهرستان رشت فردا تعطیل خواهند بود .

وی افزود : برای ادارات سایر شهرستان ها نیز با توجه به آخرین اطلاعات ارسالی از سوی فرمانداری ها  و سایر بخش ها  تصمیم گرفته و انشاء ا… تا ساعت ۲۳ امشب اطلاع رسانی خواهد گردید .