اختصاصی/صفیر گیلان؛جمشید هاشمی، با اشاره به تشدید بازرسی ها از واحدهای صنفی اظهار کرد؛ تاکنون از نخستین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان فومن صورت گرفت و در این راستا به تعدادی از صنوف تذکر و ۴۰ واحد صنفی متخلف هم پلمپ شدند. به گفته […]

 

اختصاصی/صفیر گیلان؛جمشید هاشمی، با اشاره به تشدید بازرسی ها از واحدهای صنفی اظهار کرد؛ تاکنون از نخستین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان فومن صورت گرفت و در این راستا به تعدادی از صنوف تذکر و ۴۰ واحد صنفی متخلف هم پلمپ شدند.

به گفته وی، قصابی، قهوه خانه، پارچه فروشی، تعویض روغنی، رستوران، آرایشگاه و.. از جمله واحدهای متخلف بود که با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)فومن، بازرسان اداره صمت  و پلیس امنیت پلمپ شدند.

رئیس صمت فومن، گرانفروشی و کم فروشی را جزء بیشترین تخلفات واحدهای صنفی متخلف برشمرد و بیان کرد؛ علاوه بر گرانفروشی و کم فروشی، فروش غیرقانونی ماسک و اقلام بهداشتی و همچنین عدم رعایت مسائل بهداشتی از دیگر تخلفات این واحدها بوده است.

هاشمی  با اشاره به در آستانه قرار گرفتن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت این ایام، گفت؛ برای تنظیم بازار و ماه مبارک رمضان ۲۹تن سهمیه شکر و ۲۳ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد به نرخ مصوب برای فومن اختصاص یافت و همچنین قرار است، نرخ مصوب زولبیا و بامیه و آش حلیم  درهفته آتی در ستاد تنظیم بازار وکمیسیون نظارت تعیین شود.

رئیس اداره صمت شهرستان فومن  از پلمپ یک نانوایی بدلیل کم فروشی ۱۴۰ گرم در هر چونه و عدم رعایت نکات بهداشتی خبر داد و گفت: همچنین در بازرسی امروز  یک خواربار فروشی بدلیل عرضه پنیر و دوغ تاریخ مصرف  گذشته با تشکیل پرونده و در خواست پلمپ به ارزش ۱/۵میلیون تومان به تعزیرات معرفی شد.

به گفته وی، درصورت مشاهده با آن دسته از واحدهای صنفی که با عدم درج قیمت و بالا بردن درصد سود قانونی، موجب اجحاف وگرانفروشی  ونارضایتی مردم می شوند، برخورد قانونی خواهد شد.