به گزارش صفیر گیلان؛مراسم تجلیل از سازمان ها و نهادهای موفق گیلان در حوزه مدیریت مصرف آب امروز با حضور فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و مدیر دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، فرمانده سپاه قدس گیلان، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران شرکت های آب […]

به گزارش صفیر گیلان؛مراسم تجلیل از سازمان ها و نهادهای موفق گیلان در حوزه مدیریت مصرف آب امروز با حضور فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و مدیر دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، فرمانده سپاه قدس گیلان، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی این استان در مجتمع فرهنگی شهید مطهری حسن رود برگزار شد.

تنها پنج سال تا بروز فاجعه آب در ایران فاصله داریم

1085008
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، فقدان سه فاکتور منابع انسانی، اقتصاد و محیط زیست را نشانه عدم مدیریت دانست و گفت: هر فرد، مدیر و جامعه ای که این سه فاکتور را نداشته باشد نمی تواند مدیریت کند.
محرمی راد، با اشاره به اینکه در ۵ سال آینده وارد مرحله فاجعه آب می شویم، افزود: ایران کشور کم آبی است که باید با مدیریت مناسب منابع آبی و رعایت الگوی مصرف در حوزه های مختلف، کشور را از فاجعه آب نجات داد.
وی، با اشاره به سابقه وجود قنات در هزاران سال قبل در ایران تصریح کرد: امیدوارم مدیران با عمل بموقع به وظایف خود در بخش آب، در ۵ سال آینده به جای بحران آب شاهد برپایی جشن خودکفایی آب در کشورمان باشیم.

 جنگ های آتی جهان، جنگ آب است.

photo_2019-01-04_05-19-45
مدیر دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش گفت: گیلان دومین استان کشور است که همایش تجلیل از سازمان های موفق در حوزه مدیریت مصرف آب در آن گرفته می شود.
محمد خلیلی پیر، با اشاره به باور عمومی در خصوص پر آب بودن گیلان تصریح کرد: این استان نیز دوره خشکسالی را تجربه کرده و با توجه به شکل گیری جریان مهاجرت در گیلان، تنش های آبی این استان هم افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه موضوع آب، فراسرزمینی است، گفت: جنگ های آتی جهان، جنگ آب است.
وی افزود: ۴۸ کشور با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیارد نفر مشکل دستیابی به آب سالم دارند که ایران نیز جزو آنهاست.
خلیلی پیر گفت: متاسفانه رفتار غلط، استفاده بی رویه از منابع آبی و خشک شدن کانالها از نشانه های سوء مدیریت است.
مدیر دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: باید بپذیریم که کم آبی مربوط به همه دستگاه هاست و در مبارزه با کم آبی نیازمند تعامل همه نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی هستیم.
وی با انتقاد از هدر رفت آب در حوزه های کشاورزی و خانگی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب یک موضوع همگانی است که با توجه به وضعیت کنونی کشور باید شخصا” مصرف آب را رعایت کنیم و به ترویج آن بپردازیم.
خلیلی پیر، با اشاره به افزایش هدر رفت آب در دستگاه های دولتی گفت: اگر سازمان های دولتی بهای واقعی آب، برق و گاز را پرداخت کنند بی شک صرفه جویی بیشتری در مصرف حامل های انرژی خواهند داشت.

اگر مسئولین و مردم نسبت به مصرف آب حساس شوند مشکل حل می شود

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان ظهر امروز در همایش تجلیل از سازمان ها و نهاد های موفق در مصرف بهینه آب گفت: حقیقتا ما از این نعمت بسیار ارزشمند و این مایه حیات که خداوند برای بشر قرار داده به درستی استفاده نمی کنیم و متاسفانه میلیون ها لیتر آب را هدر می دهیم و فکر نمی کنیم که باید روزی برای اسراف و کفران این نعمت پاسخگو باید باشیم.

photo_2019-01-04_05-19-32

فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: اگر مسیولین، مدیران و آحاد مردم همه به موضوع مصرف آب حساس بشوند مشکل حل می شود چون ما هنوز بی آبی را نچشیده ایم که اینقدر اسراف می کنیم.

سردار عبدالله پور تصریح کرد: ما میزان مصرف استاندار آب را با همکاری عزیزان اب و فاضلاب به رده ها ارسال کردیم و از آنها خواستیم که در این زمینه به صورت جدی بکوشند و در ارزشیابی مدیران موضوع مصرف بهینه اب و انرژی را لحاظ کردیم.

وی تاکید کرد: البته بعضا مشاهده شد که شبکه انتقال آب ما در سپاه فرسوده شده که موفق شدیم این شبکه انتقال را به روز کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه بیان داشت: ما در واحد مهندسی سپاه سامانه ای ایجاد کردیم که مصارف همه رده ها در ان مشخص است و اگر میزان مصرف رده ای به صورت غیر عادی بالا برود قابل تشخیص است و در مدیریت صرفه جویی از این سامانه استفاده می کنیم که البته جا دارد از عزیزان مهندسی سپاه تشکر داشته باشیم.

وی افزود: موضوع دیگری که باید مورد تاکید قرار بگیرد بحث پیگیری است و گاها مشاهده شده ما در برنامه ریزی خوب عمل می کنیم اما بعضا خوب پیگیری نمی کنیم و جا دارد در زمینه مصرف صحیح و اصلاح الگوی مصرف با پیگیری مسیولین و دستگاه های مرتبط به نتایجی بهتر دست یابیم.

سردار عبدالله پور متذکر شد: رسانه ها به عنوان گروه های اثر گذار جامعه باید در زمینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف طوری کار کنند تا بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما عمل بشود و آثار این صرفه جویی در جامعه به درستی تبیین گردد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در زمینه سوخت نیز تحولی در جامعه ایجاد بشود که به جای اینکه ما یک مسافت کوتاه را با خودرو طی نماییم از دوچرخه استفاده کنیم.

شایان ذکر است در پایان این همایش از سازمان ها و نهاد های موفق در زمینه مصرف بهینه آب تجلیل به عمل آمد.

photo_2019-01-04_05-19-45 photo_2019-01-04_05-19-32

 

photo_2019-01-04_05-19-54 photo_2019-01-04_05-19-49 photo_2019-01-04_05-19-38 photo_2019-01-04_05-19-24