به گزارش صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان در نشست با مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان گیلان  با قدردانی از ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس که تمام هستی خود را تقدیم دین و نظام و کشور کرده اند حق […]

 به گزارش صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان در نشست با مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان گیلان  با قدردانی از ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس که تمام هستی خود را تقدیم دین و نظام و کشور کرده اند حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و پیروز مندانه در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح از میدان خارج شدند، تصریح کرد: اگرچه هزارمیلیارد تومان خسارت به کشور ما وارد شد اما بنا به فرموده امام این ملت نشان دادند که هرکجا در سختی باشند، پیشرفت نیز می کنند و امروز در زمینه های مختلف علمی پیشرفت داشته ایم‌.
قاسم نژاد با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران اظهار کرد: امروز دشمن با اطداع از این قدرت بازدارندگی با احتیاط در برابر ایران اقدام می کند
فرماندار فومن در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه رزمندگان گیلانی و فومنی در دوران دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشتند، یادآور شد: شهدایی چون نظری، مرآت، خوش روش و ادبی مهذبی از شهرستان فومن جزو بزرگان و فرماندهان دفاع مقدس بودند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شهدای زنده زیادی در شهرستان وجود دارند، افزود: شهدای زنده یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و همه ما وامدار شهدا و رزمندگان هستیم.

قاسم نژاد در ادامه از تهیه دانشنامه تاریخ شفاهی رزمندگان و همچنین ایجاد موزه دفاع مقدس قدردانی کرد و گفت: در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

فرماندار فومن همچنین از تشکیل کمیته ای در این خصوص در فرمانداری فومن خبر داد و گفت: با همکاری سپاه، بنیاد شهید، ناجا، هلال احمر و جهاد در این زمینه گام برمی‌داریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک به تهیه دانشنامه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس نه یک وظیفه اداری بلکه یک مسئولیت اجتماعی است.