اختصاصی/صفیر گیلان؛آرمان گفت؛ما در فوتبال دغدغه ها داریم و هیئت فوتبال شرایط متفاوت دارد و ضوابط آن در اساسنامه ای که در تهران با تعیین کنفدراسیون فوتبال و فیفا و فدراسیون فوتبال  نوشته شده مشخص است و در واقع هیئت فوتبال حکمیت ندارد و ما نیز نمی توانیم زیاد در این ورزش و هیئت ها ورود کنیم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جهانبخش آرمان پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: هفته تربیت بدنی با شعار «ورزش، خانواده شاد و ایرانی قوی» در سال جاری شروع می‌شود.

جهانبخش آرمان امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: هفته تربیت بدنی امسال بالغ بر ۴۸۷ برنامه‌های مختلف همگانی، فرهنگی و ورزشی با شعار «ورزش، خانواده شاد و ایران قوی» در شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به بخشی از برنامه‌های هفته تربیت بدنی این اداره کل بیان کرد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان ورزشی، تحلیل از فعالان صنعت ورزشی گیلان، افتتاح و تجهیز خانه‌های روستایی، اهدای خون جامعه ورزش و برپایی مسابقات ورزشی تنها بخشی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش نمایشگاه «عزت و پیشرفت» که شامل تولیدات تجهیزات و اقلام ورزشی تولیدکنندگان داخل استان است، در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود؛ بسیاری از اقلام و تجهیزات ورزشی با کیفیت در استان تولید می‌شود اما مورد غفلت قرار گرفته‌اند و این نمایشگاه فرصتی برای ارائه دستاوردهای آنان است.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های گیلان در بخش صنعت ورزشی کم نظیر است، افزود: در حوزه تولیدات ورزشی و صنعت ورزشی گیلان غفلت صورت گرفته که با برپایی نمایشگاه عزت و پیشرفت سعی از جبران این کم کاری‌ها هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در پاسخ به برخی سوالات رسانه که دغدغه ورزشکاران و جامعه ورزشی را مطرح نمودند در خصوص وضعیت ورزشی امیررضا معصومی گفت: امیررضا معصومی یکی از افتخارات استان است و در دیداری که با حضور پدرشان داشتیم، کاملا موضوع مهاجرت را رد و اعلام کردند که با افتخار برای کشورمان کشتی می‌گیرند.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی ورزش در استان تصریح کرد: در هفته ورزش چهار طرح عمرانی و دو چمن مصنوعی برای ورزشگاه سردار جنگل به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از چمن‌های مصنوعی برای اولین بار در ایران کار می‌شود و از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. علاوه‌بر این دیواره صخره‌نوردی سالن یادگار امام رشت با اعتبار ۳۱ میلیارد ریالی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادهای ورزشی، بیان کرد: شناسایی و هدایت استعدادها از رسالت‌های هر رئیسی هیئت ورزشی است که استعدادها را شناسایی و تبدیل به قهرمان ورزشی کند، هیئت‌های وزرشی ما هر کدام دارای برنامه‌های توسعه‌ای مختلف هستند، ورزش قهرمانی نیازمند بازه زمانی دو تا سه ساله است تا افتخارآفرینی حاصل شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه قایقرانی ما در چهار سال آینده در جهان خواهد درخشید زیرا جناب علیرضا محمدی با اشتیاق تمرینات را دنبال می کند گفت: ما در دیگر رشته ها از جمله در ووشو جناب قبله نما از فومن با ۱۸ سال سن افتخاری برای ورزش گیلان است و ما امسال ۸ مدال داشتیم که این برای اولین بار است..

آرمان در خصوص پیری جمعیت و  تسهیلات ازدواج در جهت حمایت از جوانان گفت: ۶۴ درصد متقاضیان وام ازدواج تا پایان شهریورماه تسهیلات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی خط قرمز ما هستند، گفت: امسال هشت مدال توسط ورزشکاران گیلانی در مسابقات آسیایی کسب شده که این موفقیت کم سابقه ای است، برای حمایت از ورزشکاران اعزامی از فروردین‌ماه امسال مبلغی تحت عنوان کمک هزینه پرداخت شده است تا کمک هزینه‌ای برای تهیه ابزار و تجهیزات‌شان باشد.

آرمان در خصوص افزایش تعرفه غیر قانونی و چند مرحله‌ای باشگاه‌های ورزشی گفت: با هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی شهریه‌ باشگاه‌های ورزشی برخورد قانونی می‌شود، در این راستا تعزیرات حکومتی با جدیت فعالیت‌های باشگاه‌های ورزشی را رصد و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند و تاکنون مواردی هم بوده که باشگاه‌های متخلف تا ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

وی همچنین در خصوص سوال خبرنگار صفیر گیلان که در مورد مسابقات فینال فوتبال شفت و عملکرد ضعیف هیئت فوتبال شفت و اینکه زمین ورزش فوتبال باشگاه تختی شفت در اجاره رئییس هیئت فوتبال است نه بخش خصوصی گفت:ما در فوتبال دغدغه ها داریم و هیئت فوتبال شرایط متفاوت دارد و ضوابط آن در اساسنامه ای که در تهران با تعیین کنفدراسیون فوتبال و فیفا و فدراسیون فوتبال  نوشته شده مشخص است و در واقع هیئت فوتبال حکمیت ندارد و ما نیز نمی توانیم زیاد در این ورزش و هیئت ها ورود کنیم.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری