نماینده صومعه سرا در مجلس، از مجموعه مدیران دستگاه های دولتی خواست برای حل مشکلات مردم دست به دست هم دهند و تاکید کرد: اگر قانون را کامل اجرا کنیم، مهار تورم و رشد تولید رخ می دهد؛ در غیر این صورت با رشد تورم و مهار تولید مواجه می شویم.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ سید کاظم دلخوش، با بیان اینکه رهبر انقلاب طی ۱۶ سال اخیر شعارهای سالانه را براساس پایه های اقتصادی مطرح فرمودند، اظهار کرد: قوای سه گانه موظف هستند برنامه ریزی های خودشان چه در قانون گذاری و چه در اجرا را با فرمایشات رهبر انقلاب تنظیم کنند.

وی با تاکید بر لزوم سنجش عملکرد مسئولان توسط مردم در راستای تحقق شعار سال، افزود: رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری فرمودند؛ این در حالی است که تورم یکی از مشکلات اقتصادی جامعه بوده و مردم را آزار می دهد.

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه متاسفانه تولید در کشور ما از حمایت لازم برخوردار نیست، اضافه کرد: مجلس قوانین متعددی را براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین کرده و لذا در قانون گذاری برای حمایت از تولید و کمک به تولیدکنندگان کم نداریم.

دلخوش، از مدیران اجرایی خواست هماهنگ با هم برای مهار تورم با خارج کردن دلار از اقتصاد کشور و تکیه به منابع داخلی و بهره مندی از ظرفیت کشورهای همسایه و مدیریت اصولی درآمدها تورم را مهار کنند و گفت: البته تحریم ها کار را سخت کرده، اما اگر مدیریت درست باشد، می توانیم مردم را به آرامش برسانیم.

وی بودجه کشور را دارای محدودیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی تامین نشود، مردم دچار مشکل خواهند شد؛ همچنین باید پروژه های ملی مورد نظر مردم را در دستور کار قرار دهیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از برخوردهای سلیقه ای با بودجه انتقاد کرد و ادامه دارد: قانون باید محور باشد و اگر مدیران به اجرای قانون پایبند باشند، دچار بحران نخواهیم شد.

وی توزیع ارز قبل از سال جدید را یکی از برنامه های نادرست تیم اقتصادی دولت دانست و متذکر شد: دغدغه مجلس تامین منابع بودجه در سال جاری است تا در تامین کالاهای اساسی به مشکل بر نخوریم؛ البته مجلس پای کار تامین دارو بوده و متمم های لازم را در اختیار دولت قرار می دهد.

دلخوش از مجموعه مدیران دستگاه های دولتی خواست برای حل مشکلات مردم دست به دست هم دهند و تاکید کرد: اگر قانون را کامل اجرا کنیم، مهار تورم و رشد تولید رخ می دهد؛ در غیر این صورت با رشد تورم و مهار تولید مواجه می شویم.

وی در ادامه طرح ممانعت از کاندیداتوری مجدد افراد دارای سه دوره نمایندگی مجلس را مغایر با قانون اساسی دانست و تصریح کرد: اگر مجلس نیز این طرح را تصویب کند، شورای نگهبان آن را نمی پذیرد.

نماینده صومعه سرا در مجلس، برخورداری نمایندگان از سابقه مدیریت اجرایی را مثبت دانست و خاطرنشان کرد: مردم می خواهند که افراد توانمند و کاردان وارد مجلس شوند تا فرصت ها از بین نرود.

دلخوش، با اشاره به ابلاغ آیین نامه چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت، اضافه کرد: هرگونه دریافت و پرداخت حقوق و مزایا باید براساس قانون و از طریق خزانه داری کل باشد لذا دولت لایحه مدیریت خدمات کشوری جدید را به مجلس بیارد تا همه کارکنان بتوانند به صورت عادلانه از حقوق و مزایا برخوردار شوند.