رییس پارک علم و فناوری گیلان هم در حاشیه این نشست گفت:فرهنگ دانش بنیان را در کشور و استان توسعه بدهیم و جوانان، والدین و مردم گیلان از اتفاقات افتاده در حوزه فناوری و نوآوری و حتی صادرات محصولات این حوزه به کشور‌های دیگر مطلع و ترغیب شوند.

به گزارش صفیر گیلان؛تفاهم نامه همکاری بین صداوسیمای مرکز گیلان و پارک علم و فناوری استان، با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان امروز امضاء شد.

مدیر کل و صداوسیمای مرکز گیلان در حاشیه این مراسم گفت: از آنجایی که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی نامگذاری شده است، وظیفه‌ی رسانه، برنامه سازی و حضور در این گونه فضا‌ها به عنوان پشتیبان از جوانان نخبه و ایده هایشان است.

محمد باقر باقرزاده افزود: امیدواریم با این تفاهم نامه مشترک، یک برنامه‌ریزی درست برای حضور موثر در این گونه فضا‌های تولیدی برای برنامه سازی انجام شود تا از جوانان نخبه و متخصص که با ایده هایشان در بخش‌های مختلفی، چون پزشکی، الکترونیک و کشاورزی محصولات متنوع تولید می‌کنند حمایت، و مطالباتشان پیگیری شود.

توسعه فرهنگ دانش بنیان در کشور و استان ضروری است

رییس پارک علم و فناوری گیلان هم در حاشیه این نشست گفت:این تفاهم نامه همکاری دو اتفاق خوب را رقم می‌زند، اول اینکه با توجه به اینکه امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، فرهنگ دانش بنیان را در کشور و استان توسعه بدهیم و جوانان، والدین و مردم گیلان از اتفاقات افتاده در حوزه فناوری و نوآوری و حتی صادرات محصولات این حوزه به کشور‌های دیگر مطلع و ترغیب شوند.

علی باستی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اتفاق دوم بحث جهاد تبیین است که امیدواریم بتوانیم کار‌های خوبی که در حوزه دانش بنیان افتاده را با کمک رسانه به نحو خوب و قابل قبول به مردم خوب استان و کشور ارائه دهیم.

در ادامه این نشست که معاونان و مدیران برنامه ساز صداوسیما حضور داشتند از شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در دهکده فناوری و نو آوری فشتام رشت بازدید کردند و مسئولان این شرکت‌ها در باره حوزه فعالیت و انتظارات حمایتی شان مطالبی را عنوان کردند.

در استان گیلان حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که ۶۰ درصد آن‌ها در پارک علم و فن آوری استان مستقر هستند.

بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول به کارند.