به گزارش صفیر گیلان، آیین تودیع و معارفه ریاست جهاد کشاورزی شفت  با حضور امیر جانبازی سرپرست معاونت توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزری گیلان در دفتر محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان برگزار شد . فرماندار شفت  در این نشست با بیان اینکه کشاورزی ، صنعت و گردشگری از مهمترین توانمندی های این شهرستان هستند افزود : […]

به گزارش صفیر گیلان، آیین تودیع و معارفه ریاست جهاد کشاورزی شفت  با حضور امیر جانبازی سرپرست معاونت توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزری گیلان در دفتر محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان برگزار شد .

فرماندار شفت  در این نشست با بیان اینکه کشاورزی ، صنعت و گردشگری از مهمترین توانمندی های این شهرستان هستند افزود : از ۱۴ هزار و۳۳۶ هکتار اراضی شالی سالانه بالغ بر ۴۲هزار تن برنج سفید در شفت استحصال می شود .
وی با اشاره به اینکه شفت ۳۲ هزار هکتار پوشش جنگلی و ۵۲۰ هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید ۹۰تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد اظهار داشت : از ۲هزار و ۲۰۰ هکتار باغ های چای شفت سالانه بالغ بر ۵ هزار۹۰۰ تن برگ چای تولید می شود .
محسنی با بیان اینکه ۴۷ واحد مرغداری در شفت فعالیت و بالغ بر ۵هزار و ۸۵۰ تن گوشت سفید تولید می کنند افزود: ظرفیت تولید گوشت قرمز در این شهرستان به ۲هزار و ۱۱۰ تن می رسد.
نماینده عالی دولت در شفت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه ۶ هزار و ۶۰۰ تن ماهیان گرمابی و ۱۰۰ تن ماهیان سردابی در این شهرستان تولید می شود گفت: توسعه کشاورزی این خطه نیازمند نگاهی نوین است.

محسنی همچنین  بر لزوم برندسازی محصولات کشاورزی در شفت تاکید نمود و افزود : گلاب گیلده ، پنیرسیاهمزگی و برنج دم سیاه پشت سرا ظرفیت های ویژه ای برای بسته بندی و صنایع فرادستی دارند و جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم برای حضور سرمایه گذاران را فراهم نماید .

نماینده عالی دولت در شفت پیگیری تجهیز و نوسازی اراضی شالی را یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی برشمرد و افزود : مدیریت و لایروبی آببندان برای تامین و حفظ منابع آبی و نظارت بر  روند تغییر کاربری ها را دیگر رسالت این مجموعه در شهرستان برشمرد.

محسنی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد جمعیت شهرستان شفت در روستاها زندگی می کنند و شغل بیشتر آنان کشاروزی و دامداری است افزود : جهاد کشاورزی تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهد .

گفتنی است در پایان این نشست از زحمات مجید جباری ثابت قدردانی و محمدرضا یوسف نژاد چوبری به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت معرفی شد .

یوسف نژاد درای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی است و پیش از این مسوول معاونت اداری مالی جهاد کشاورزی شهرستان شفت  بود.