دکتر نجفی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه – روز جهانی داوطلبان توسعه ی زیرساختها ، افزایش تجهیزات و استقرار دایمی بالگرد در گیلان از مهمترین برنامه های حوزه ی امداد و نجات است. به گزارش صفیر گیلان،استاندار گیلان در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان و راه اندازی رسمی خانه های هلال با […]

دکتر نجفی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه – روز جهانی داوطلبان
توسعه ی زیرساختها ، افزایش تجهیزات و استقرار دایمی بالگرد در گیلان از مهمترین برنامه های حوزه ی امداد و نجات است.

به گزارش صفیر گیلان،استاندار گیلان در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان و راه اندازی رسمی خانه های هلال با بیان این که حادثه زمان نمی شناسد و نمی توانیم بگوییم زمانی که بالگرد در استان گیلان مستقر است حادثه بروز کند گفت:با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، استقرار دائمی بالگرد در استان جزء مطالبات ما است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری،دکتر محمد علی نجفی در این نشست گفت: شما همواره در کنار مردم هستید جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادرسان بایستی همیشه آماده باشد تا در مواقع بروز حوادث و بلایا ، یاریگر حادثه دیدگان باشند.
وی عملکرد هلال احمر در همراهی جهت رفع بحران ها در استان را خوب اعلام و تاکید کرد : خدمات شایسته و ارزشمند هلال احمر متعلق به یک روز یا یک هفته نیست، خدمات این مجموعه می تواند هر دقیقه و هر ثانیه باشد.
استاندار با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان ، از شناسایی ۴۱ نوع حادثه ی طبیعی و غیرمترقبه در استان خبر داد و افزود: برغم اینکه گیلان دومین استان کوچک کشور است اما بسیاری از حوادث رایج در حوزه ی سرزمینی ایران می تواند در گیلان اتفاق بیافتد و این خصیصه مسئولیت همگانی را برای آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با بحرانهای احتمالی افزون می کند.
وی به سابقه حضور خود در زلزله رودبار اشاره کرد و اظهار داشت: توفیق داشتم در آن زمان جزء اولین مدیران اعزامی به محل حادثه بودم و از نزدیک و به مدت حداقل ۳ماه در شهر و روستا و کوهستان های رودبار در کنار مردم بودم و مسئولیت امداد منطقه را به عهده داشتم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بروز حوادث مختلف در استان طی سال های گذشته اظهار داشت: وقوع حوادث نشان دهنده این است که بایستی همیشه و در همه حال آماده باشیم.
وی اظهار کرد: علی رغم اینکه ۸۲ درصد مزارع برنج ما از آب سفیدرود استفاده می کنند؛ بعضا مزارع ما با مشکل کم آبی مواجه هستند و این نشان می دهد باید در حوادث مختلف آماده مقابله با بحران باشیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار برف و توفان، شاهد خشکسالی هم بوده ایم، تصریح کرد: در روزهای سال ۹۲ که گرفتار برف بودیم، در همان سال برای تامین منابع آب مزارع برنجکاری دچار مشکل شدیم.
وی همچنین با بیان اینکه اعتبارات ملی حوزه ی هلال احمر گیلان در سال آینده ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: توسعه ی زیرساختها ، افزایش تجهیزات و استقرار دایمی بالگرد در گیلان از مهمترین برنامه های استان در حوزه ی امداد و نجات است.
دکتر نجفی بیان داشت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، استقرار دائمی بالگرد در استان جزء مطالبات ما است.
وی با بیان این که حادثه زمان نمی شناسد و نمی توانیم بگوییم زمانی که بالگرد در استان گیلان مستقر است حادثه بروز کند، تصریح کرد: موضوع دیگر آشیانه برای این بالگرد بود که این مهم نیز برطرف شده است.
وی همچنین بر لزوم توجه همه مدیران و کارکنان هلال احمر به بروز شدن آموزش ها و تجهیزات تاکید کرد و بیان داشت: همه شما می بایست نسبت به کار خود جدی باشید.
دکتر نجفی به اعزام خادمین طرح ترافیک زمستانه در مراسمی که روز گذشته برگزار شد، اشاره کرد و افزود: امکانات لازم را با کمک نیروی انتظامی و همکاران هلال احمری و سایر سازمان های مرتبط جهت مقابله با بحران هایی نظیر ۶ محور سنگین برف خیز استان که هر لحظه ممکن است برای مردم استان و مسافران عزیز خطرآفرین باشد، فراهم کرده ایم.
در این مراسم ۲۵ نفر از داوطلبان منتخب جمعیت هلال احمر استان گیلان تجلیل شدند.
همچنین آیین راه اندازی و فعالیت رسمی خانه های هلال روستایی و محلات جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور استاندار گیلان برگزار شد.
خانه هلال مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان ، خیرین و واقفان اداره می شود.
شناسایی ، جذب و سازماندهی اعضا، داوطلبان و خیرین در محلات شهرها و روستا، ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی و جامعه عاری از خشونت، ارایه خدمت به نیازمندان با بهره گیری از توان توانمندان و ارایه آموزش های خودامدادی و دگرامدادی و توانمندسازی اعضا از جمله خط مشی فعالیت های هلال روستایی و محلات است.
فعالیت های خانه های هلال در شهرها می تواند در مکان هایی مانند ادارات دولتی، مدارس، موسسات خیریه، سمن ها، ساختمان های اهدایی، کارخانجات ، مساجد ، خانه های فرهنگ، سراهای محله باشد.