به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛جلسه تکریم کارگران نمونه شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد. وی ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم و با عرض تعزیت به مناسبت ایام سوگواری آل الله و حضرت امیرالمومنین (ع)، ابراز امیدواری کرد همه از فیوضات این ایام معنوی بهره […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛جلسه تکریم کارگران نمونه شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم و با عرض تعزیت به مناسبت ایام سوگواری آل الله و حضرت امیرالمومنین (ع)، ابراز امیدواری کرد همه از فیوضات این ایام معنوی بهره مند شویم‌.
محسنی با بیان این که هدف از این جلسه، قدردانی از زحمات و خدمات کارگران زحمتکش و برتر شهرستان است، اظهار کرد: چرخه تولید با دستان کارگران عزیز می چرخد و ادای دین به این زحمات، بر مسئولان بایسته است.
وی با اشاره به این که کارگران همواره در رابطه با مسائل شغلی خود دغدغه هایی دارند، افزود: روز کار و کارگر در سراسر جهان در یک تاریخ واحد بزرگ داشته می شود.

محسنی توضیح داد: دو مفهوم کار و کارگر در یک روز و در کنار هم قدردانی می شود زیرا کار و تلاش به عنوان جوهره انسان، در راستای تلاش برای شکوفایی جامعه انجام می شود و به منظور تولید و ثروت در جامعه اثرگذار است. کار موجب تقویت اقتصاد جامعه می شود و تولید امنیت نیز  به تاثیر از کار است.

فرماندار شهرستان با بیان این که اهتمام تمام دولت ها برای تقویت حوزه کار است، نقش کار در ارتقای سطح رفاه جامعه را موجب توجه قرار داد و افزود: بدین منظور در نظام جمهوری اسلامی، جامعه کارگری همواره در کنار انقلاب اسلامی بود و نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشت و در طول دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند.

وی با اشاره به این که دشمن در تلاش است با مقابل هم قرار دادن جامعه کارگری و نظام، سوء استفاده و بهره برداری سیاسی کند، توضیح داد: خوشبختانه کارگران همواره با انقلاب و نظام حرکت کرده اند.

محسنی در این راستا با مطرح کردن این که تلاش و کار بیشتر موجب کاهش تاثیرات تحریم ها علیه کشور می شود، افزود: انگیزه تحریم کنندگان و استفاده از تحریم به عنوان سلاح علیه کشور، با کار و تلاش بیشتر و با افزایش تولید کاهش می یابد.

فرماندار شهرستان با اشاره به بیماری کرونا و تاثیرات آن بر حوزه کارگری و کارآفرینی، بر لزوم توجه به مسائل افراد پرتلاش در این حوزه تاکید کرد و افزود: باید واحدهای صنفی و صنعتی راکد به چرخه تولید برگرد د و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: خارج کردن کارخانه ها از چرخه تولید با هدف سوء استفاده نه تنها امری حرام بلکه اگر عامدانه باشد خیانت است.

وی با بیان این که اولویت دولت در شهرستان، جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای صنفی و صنعتی و بیکار نشدن کارگران بود، توضیح داد: برای پایداری تولید و حفظ کارگران در دوره کرونا برای شهرستان، حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
محسنی در این راستا اظهار کرد: همچنین برای اشتغال روستایی در سال ۹۹ حدود ۲ میلیارد تومان و برای بحث تبصره ۱۶، مبلغ ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

فرماندار فومن در ادامه سخنان خود، امنیت شغلی کارگران را مورد توجه قرار داد و از اهتمام دولت برای کاهش مسائل و مشکلات این حوزه خبر داد.

در ادامه، حجت الاسلام نقدی، امام جمعه شهرستان اظهار کرد: جایگاه کارگر با این روایت مشخص می شود که پیامبر اعظم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زدند. لذا باید شان معنوی کارگر به عنوان انسان زحمتکش رعایت شود.
رسایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن نیز با بیان این که حدود ۱۱ هزار نفر کارگر بیمه شده اجباری و اختیاری در شهرستان وجود دارد، مسائل و مشکلات بخش کارگری را تشریح کرد.

در ادامه، یک نفر از کارگران نمونه به نمایندگی از جامعه کارگری شهرستان به بیان نظرات و مطالب خود پرداخت و سپس با اهدای لوح تقدیر و هدایا، از زحمات کارگران نمونه واحدهای صنعتی مختلف شهرستان فومن قدردانی شد.