مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۲ هزار و ۱۹ تن توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز استان به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از  رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت توت فرهنگی در باغات گیلان اظهار کرد: برداشت توت فرنگی تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۲ هزار و ۱۹ تن توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز استان به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برداشت شود.

وی از وجود ۱۳ هکتار گلخانه توت فرهنگی که با سرمایه کم کار را شروع کردند در گیلان خبر داد و گفت: گیلان ۱۳ و نیم هکتار گلخانه و ۱۲۸ هکتار فضای باز توت فرنگی دارد که پیش‌بینی شده گلخانه‌داران ۹۹۵ تن و باغداران توت فرنگی هزار و ۶۴۰ تن توت برداشت کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان، رودبار و صومعه‌سرا‌ را قطب تولید توت فرنگی در این استان معرفی کرد و افزود: گیلان ۷۵۰ بهره‌بردار دارد که بیشتر باغ‌های آن‌ها در رودبار، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت و آستانه‌اشرفیه قرار دارد.

پارسافر با تأکید بر حمایت جهادکشاورزی از تولیدکنندگان توت فرنگی  در گیلان بیان کرد: کشاورزانی که مایل به کشت توت فرنگی و توسعه گلخانه‌های استان هستند به سایت سیتا مراجعه کنند و از تسهیلات توسعه گلخانه‌ها‌ی استان استفاده کنند زیرا این محصول سود دهی بالا دارد.

 

(تصاویر) برداشت توت فرنگی از مزرعه پیشرو در فومن

عکاس : زلیخا صفری راسته کناری
https://safiregilan.ir/?p=69805