اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ فیضی با بیان اینکه پلیس به هیچ عنوان مخالف استفاده از موتورسیکلت نیست، اظهار کرد: گلایه مردم از تخلفات بعضی از موتورسیکلت سواران زیاد شده و متأسفانه ما شاهد آن هستیم  که تونل سبز فومن به جهت کورس سنگین سواران به ارابه مرگ جوانان شهر مبدل شده است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ حمیدرضا فیضی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانهشهرستان فومن  ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تبریک این روز به تمام پرسنل حوزه انتظامی گیلان و شهرستان گفت: هفته نیروی انتظامی امسال از ۱۳ مهر با شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» آغاز شده است.

سرهنگ فیضی با تاکید بر اینکه پلیس با جان و دل از اقتداری که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده محافظت خواهد کرد، افزود: پلیس امروز با عملیات های پیشرفته و در راستای تکنولوژی روز دنیا حرکت و توانسته تحولات بزرگی را در حوزه امنیت رقم بزند.

وی از کشف ۶۷کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در شهرستان خبر داد و گفت: آمار کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است

فرمانده انتظامی فومن از دستگیری۱۴۰ نفر اتباع افاغنه در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این افراد از شهرستان طرد شده لذا اجازه نمی‌دهیم مشاغل و بازار کار در دست اتباع بیگانه بیفتند.

سرهنگ فیضی با بیان اینکه۸ هزار و ۲۲۶ فقره تماس با مرکز فوریت‌های پلیس صورت گرفته است، ادامه داد: ۳۴۴ فقره منجر سرقت منجر به کشف در شهرستان انجام شده و۲۴۲ سارق در۶ ماهه اول سال دستگیر شدند.

وی از کشف ۶۶قبضه اسلحه شکاری  در شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ دستگاه خودروی سواری سرقتی و ۱۶ دستگاه موتور سیکلت مسروققه  نیز در شهرستان کشف و ضبط شد .

دستگیری ۳۶ نفر از ارازل  و اوباش در فومن 

برخورد با ارازل و اوباش  در شهرستان نیز از دیگر عملکرد نیروی انتظامی است که ما توانستیم ۳۶ نفر ارازل و اوباش را دستگیر و ۲۵ قبضه اسلح را از آنها کشف و ضبط کنیم.

فرمانده انتظامی فومن همچنین از مخدوش و توقیف ۲۵۴ دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک در شهرستان خبر داد و تصریح کرد؛نیروی با هیچ موتور سواری که فاقد پلاک باشد کنار نخواهد امد و موتور به پارکینگ منتقل می شود.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسواران متخلف طبق درخواست شهروندان در دستور کار مأموران انتظامی قرار دارد، گفت: مأموران این فرماندهی در صورت عدم رعایت راکبان موتورسوار و به منظور ایجاد انضباط اجتماعی و حقوق شهروندی به شدت با خاطیان برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی فومن از برخورد با واحدهای صنفی متخلف که ناهنجاری اجتماعی را در شهرستان رواج می دهند خبر داد و افزود: ۱۵۵ واحد صنفی در شهرستان پلمپ شد.

آمار داریم،  خطر اعتیاد با افزایش خرده فروشان مواد مخدر جدی است

سرهنگ فیضی از دستگیری ۷۵۴ نفر معتاد و خرده فروش در شهرستان خبر داد و گفت: این آمار با تمام طرحهای مختلف که برای مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده امار خوبی نیست و سبب افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی از  توقیف ۳۰۹ خودرو که راکبین آنها مرتکب بد حجابی شدند خبر داد و گفت: ماموران ما در سه مرحله تذکر،توقیف در سیستم و توقیف فیزیکی و انتقال به پارکینگ را اجرا می کنند.  تذکر

سرهنگ فیضی با بیان اینکه پلیس به هیچ عنوان مخالف استفاده از موتورسیکلت نیست، اظهار کرد: گلایه مردم از تخلفات بعضی از موتورسیکلت سواران زیاد شده و متأسفانه ما شاهد آن هستیم  که تونل سبز فومن به جهت کورس سنگین سواران به ارابه مرگ جوانان شهر مبدل شده است.

 یادواره شهدای نیروی فرماندهی انتظامی شهرستان فومن برگزار می شود

وی با بیان اینکه یادواره ۱۷ شهید فرماندهی انتظامی شهرستان فومن ۱۸ مهر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد ولیعصر (عج) بالا محله فومن برگزار می‌شود، گفت:این یادواره  با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین حسن پور برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن و زیارت عاشورا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان، اهدای خون از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.

سرهنگ فیضی ادامه داد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و سامانه ۱۹۷ انتقادات و پیشنهادهای خود را در تأمین نظم و امنیت بهتر به پلیس اطلاع دهند.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری