صفیر گیلان؛فرهاد دلق پوش‌ در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی آستارا با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گیلان‌، اظهار کرد: آستارا پیشانی استان گیلان است و ظرفیت بسیار مهمی را در توسعه تجاری و ایجاد روابط اقتصادی با خارج از مرزها دارد و دروازه طلایی ورود به اروپاست به گزارش صفیر گیلان به نقل از […]

صفیر گیلان؛فرهاد دلق پوش‌ در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی آستارا با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گیلان‌، اظهار کرد: آستارا پیشانی استان گیلان است و ظرفیت بسیار مهمی را در توسعه تجاری و ایجاد روابط اقتصادی با خارج از مرزها دارد و دروازه طلایی ورود به اروپاست

تکمیل پازل توسعه اقتصادی گیلان با راه آهن رشت - آستارا

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش‌ در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی آستارا با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گیلان‌،اظهار کرد: آستارا پیشانی استان گیلان است و ظرفیت بسیار مهمی را در توسعه تجاری و ایجاد روابط اقتصادی با خارج از مرزها دارد و دروازه طلایی ورود به اروپاست.

وی با بیان اینکه آستارا در یک مسیر بسیار مهم‌، استراتژیک و تعیین کننده واقع شده است‌، ادامه داد: باید در این منطقه با تعامل بسیار مناسب بین بخش خصوصی و دولتی یک فضایی ایده آل را برای فعالیت فعالان اقتصادی ایجاد کنیم و در این راستا بازارچه های مرزی مشترک و پیله وری باید احیاء و تقویت گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از راهکارهای عملی دولت تدبیر و امید در بخش خصوصی سخن گفت و افزود: درصدد هستیم بخش خصوصی را به عنوان یک نیرو محرکه مهم حوزه اقتصاد، تجارت و تولید در عرصه‌های مختلف حمایت کنیم.

دلق پوش با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود مواجه است، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی و تولید دچار مشکل هستند و در تلاش هستیم با تدبیر برای برون رفت از این مشکلات اقدام کنیم.

وی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب استان گیلان از قبیل مرز زمینی‌، دریایی و هوایی سخن گفت و یادآور شد: راه آهن آستارا – آستارا فرصتی است که باید تجار منطقه به نحو شایسته‌ای از آن استفاده کنند و البته مهم تر از زیرساختهای کاری، فراهم نمودن زیرساختهای فکری است که می تواند بسیارکارگشا باشد.

ایشان با تأکید بر اینکه مرز آستارا نزدیک ترین مسیر به اروپا و آسیای میانه است، تصریح کرد: با تکمیل راه آهن قزوین – رشت – آستارا و کریدور شمال – جنوب‌، تحول عظیم در عرصه حمل کالا و مسافر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اتمام طرح راه آهن رشت-آستارا‌، پازل توسعه اقتصادی استان گیلان تکمیل می‌شود، افزود: با افتتاح این طرح، علاوه بر بهره‌مندی از بازار بکر ۴۰۰ میلیونی حاشیه دریای خزر توسط کشورمان‌، دشمنان ما از قبیل رژیم صهیونیستی که در تلاش تصاحب این بازار هستند، مأیوس می‌شوند.

‌دلق پوش، رفع موانع برای تجار را از مهمترین راهکارهای کسب بازارهای منطقه برشمرد و گفت: تجار و فعالان اقتصادی ما نباید دغدغه داشته باشند، طرح تشکیل طرح بزرگ صادراتی در استان تهیه شده است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه «آستارا» می‌تواند پایلوت بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی منطقه باشد، اضافه کرد: از تعامل با سایر استان‌ها در راستای شناسایی نیازهای آنان و معرفی قابلیت‌های استان نیز غافل شده‌ایم که باید این مساله در دستور کار قرار گیرد.

وی نبود پایانه میوه و تره بار و محصولات کشاورزی را یک خلاء در استان دانست و عنوان کرد: روسیه و سایر کشورهای منطقه، سردسیر هستند و نیاز به میوه و محصولات کشاورزی تازه باغی دارند که باید به این موضوع توجه ویژه شود و سازوکار توسعه صادرات این محصولات فراهم شود.