صفیرگیلان/معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهادت؛ ارتباط شهید با خداست ولی یک اثر اجتماعی دارد و آن جامعه‌سازی و انسان سازی است مثل کاری که امام حسین (ع) کرد و حضرت زینب (س) ادامه آن را به انجام رساند و این دو متصل به هم است و یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

وی با بیان اینکه قدرت امروز مرهون توکل به خدا و اثبات این توکل با دادن شهدا و خون شهیدان است، افزود: هنر ما باید این باشد از این ظرفیت معنوی که شهدا برای ما ایجاد کردند در راستای اصلاح جامعه استفاده کنیم.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: شهادت؛ ارتباط بین شهید و خداست ولی یک اثر اجتماعی دارد و آن جامعه‌سازی و انسان سازی است مثل کاری که امام حسین ع کرد و حضرت زینب س ادامه آن را به انجام رساند و این دو متصل به هم است و یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ کنگره و یادواره شهید برگزار شد، تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری کنگره‌ها، حفظ و یاد شهدا است و یادواره‌ها، اجلاسیه‌ها، چاپ کتاب و ساخت فیلم ابزار کار است و هدف این است کاری کنیم که جامعه امروز که نسل جنگ را درک نکرده، فلسفه تربیت شهدا را بفهمد و خودش را در آن جستجو کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اگر بتوانیم فنای فی الله و جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم یادواره شهدا موفق است.
قاضی زاده‌ هاشمی تصریح کرد: اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می شود اثربخش باشد.
وی در خصوص حمایت از تولید فیلم سینمایی در استان گیلان، گفت: حمایت‌ لازم را انجام می‌دهیم ولی باید بدانیم ساختن فیلم خوب بسیار با اهمیت است و هر اقدامی که می‌خواهید انجام دهید باید اثر فرهنگی دراز مدت آن را در نظر بگیریم و یک نهضت راه بیندازیم و هر کوی و برزن با نام شهدا آشنا شوند.
با تمام تلاش در زمینه نشر فرهنگ شهدا فعالیت کنیم
همچنین در این مراسم سید محمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید امور ایثارگران کشور اظهار کرد: می توان در حاشیه این کنگره‌ها، کتاب‌های خوب و با تعداد استاندارد چاپ و توزیع کرد.
وی افزود: برای نوشتن کتاب در مورد شهید باید با نویسنده‌های خوب موضوع را مطرح کرد و تا یک کتاب اثرگذار بتوانیم منتشر کنیم.
هاشمی تاکید کرد: در حوزه فیلم هم ساختن فیلم خوبی که دارای فیلمنامه قوی و کارگردانی خوب باشد می‌تواند برای معرفی شهدا و در راه مسیر شهدا اثرگذار باشد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در همه عرصه ها باید چهارچوب‌ها و استانداردها رعایت شود، تصریح کرد: در حوزه معاونت فرهنگی بنیاد شهید مشکلی برای کار و فعالیت در مسیر شهدا نداریم و با تمام تلاش در زمینه نشر فرهنگ شهدا باید فعالیت کنیم