به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان  با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیاز است با کمک رسانه ها دستاوردهای نظام و مسئولان به گوش مردم برسدگفت:امید است مدیران حوزه صنعت و تولید کنندگان در انجام امور مربوطه با جدیت ورود کنند. جلسه کارگروه رفع موانع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان  با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیاز است با کمک رسانه ها دستاوردهای نظام و مسئولان به گوش مردم برسدگفت:امید است مدیران حوزه صنعت و تولید کنندگان در انجام امور مربوطه با جدیت ورود کنند.

جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان شفت  با حضور سیدمحمد احمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ،رئیس  سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان،مدیر کل امور مالیاتی،مدیر کل تامین اجتماعی ، فرماندار ، نماینده و صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی  در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد .

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان در این نشست با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیاز است با کمک رسانه ها دستاوردهای نظام و مسئولان به گوش مردم برسدگفت:امید است مدیران حوزه صنعت و تولید کنندگان در انجام امور مربوطه با جدیت ورود کنند.

دلق پوش با بیان اینکه در شهرستان شفت بعد از انقلاب و با پا گرفتن صنعت ۱۲۰ واحد تولید با پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۱۷ میلیارد تومان و ۱۸۶۲ نفر اشتغال را مستقیم ایجاد کرده است.

وی از تقاضای تاسیس و جواز برخی واحدها گفت: از ۱۰ در صد تا ۹۰ درصد   در سال ۹۷ ما ۶۲ جواز تاسیس صادر کردیم که با سرمایه ۲۵۳میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۱۴ نفر که سهم شهرستان شفت از محل رونق تولید در سال ۹۷ حدود ۴۲/۵ میلیارد تومان بود.

وی از مسئولان و مدیران خواست تا به منظور رونق تولید و سرمایه در گردش واحدهای تولیدخود اقدام و پرونده ها را در سامانه ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری جلسه در بانک ملی و  و مدیر بانگ گفت:از بانکها هم به خاطر تعامل با تولید کنندگان تشکر می کنم و امیدوارم پرونده ها با دقت بررسی شود تا منابعی که برای مردم است در جهت رونق تولید استفاده شود.

دلق پوش با تاکید بر اینکه کل پرونده ها باید با دید حمایتی دیده شوند گفت: من از بانک ها خواستم تا همه ی پرونده ها به ما داده و با توصیه در سامانه به عنوان عملکرد ثبت شود.

ایشان با اشارهبه اینکه ما در رقابت با استانها در احیای صنعت تولید در جایگاه خوبی نیستیم گفت: ما امروز در پرداختی ها رتبه ۱۱ را در مبلغ پرداختی کشور داریم و مجموعا ۱۰۹ مورد پرداختی و در جایگاه ۲۰ کشوری و این با سال گذشته سیر نزولی را نشان می دهد زیرا ما در سال گذشته رتبه خیلی خوبی داشتیم و این جایگاه امروز مطلوب و مد نظرما نیست.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه من در حال آنالیز و ویرایش این تغییرات و کاهش پرداختی ها  پرونده به پرونده هستم گفت: جلسه کارگروه یعنی اینکه هر چه تصویب شد حجت و حکم است و باید اجرایی شود.

وی ضمن تشکر از استاندار و جناب مهندس احمدی گفت: من ادم شفافی هستم و زحمات ما و شما با پرینت گرفتن مشخص می شود پس پیگیر باشید.

در این نشست برخی از تولید کنندگان و مدیران واحدهای صنعتی مشکلات خود در حوزه بیمه و عدم پرداخت بیمه و مووقات بانکی را برای مدیران ارشد استانی مطرح و امیدوار شدند تا در این حوزه مشکلات سرمایه گذاران و صنعتگران حل و فصل شود تا موجب دلگرمی این بخش باشد.
تنظیم/زلیخا صفری