جای هیچ مادری در زندان نیست

  پرینت
جای هیچ مادری در زندان نیست
شناسه خبر : 23372 | تاریخ انتشار : 28 بهمن 1397 - 15:48 | 1857 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ معاون رئیس جمهور در در بازدید از زندان زنان رشت گفت: هیچ مادری نباید در زندان باشد. معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در سفر یکروزه خود به گیلان با حضور در زندان زنان رشت ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان از کارگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ معاون رئیس جمهور در در بازدید از زندان زنان رشت گفت: هیچ مادری نباید در زندان باشد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در سفر یکروزه خود به گیلان با حضور در زندان زنان رشت ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی این زندان شامل کارگاه خیاطی، اشتغال نشسته، سراجی سنتی، کارگاه قالی بافی و… نیز بازدید کرد.

در پایان این بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  گفت: در بازدید از بند زندان زنان رشت از اقدامات و فعالیت های که برای توان افزایی زنان ، توانمند سازی و مهارت افزایی زندانیان، امورات مددکاری و کمک به حل مشکلات آنان، بهداشت درمان، وضعیت ظاهری و زیبایی اتاق ها صورت گرفته از کلیه مدیران و مسئولان زندان تقدیر و تشکر می شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه شاهد تلاش‌های مسئولین، مددکاران این زندان برای توان افزایی و حل مشکلات زنان زندانی بودیم، تصریح کرد: گام‌های مهمی در این راستا برداشته شده است امیدواریم این اقدامات بتوانند زمینه ساز بازگشت این زندانیان به کانون گرم خانواده باشد.

ابتکار وضع موجود بند نسوان رشت را مثبت ارزیابی نموده و اظهارداشت: بازدیدی که از کارگاهای حرفه آموزی و اشتغال داشتیم و با توضیحاتی که مددجویان و مسئولین زندان ارائه دادند نشان از اهتمام جدی این مرکز برای بازتوانی اجتماعی این قشر آسیب دیده دارد، و انصافاً طی بازدیدهایی که از زندانهای کشور داشتم زندان زنان رشت از لحاظ برنامه های اصلاحی و تربیتی، اشتغال، بهداشتی و درمانی، وضعیت ظاهری، زیباسازی اتاقها و نظم و انظباط از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی در پایان در جمع مددجویان تصریح نمود: هیچ کس دوست ندارد که کسی  در زندان باشد و هیچ مادری نباید در زندان باشد، امید است با توجه به برنامه‌های فرهنگی که از طرف زندان برای شما تهیه و تدوین شده از قبیل کلاس‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی، حفظ و قرائت قرآن، با زندانی کردن نفس خود و توسل و توکل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) و الگو قرار دادن از سیره و روش ایشان از زندان آزاد و دیگر مرتکب جرم نشوید.

سید حمید حسینی مدیرکل زندانهای گیلان ضمن تشکر از حضور سرکارخانم ابتکار، معاون محترم رییس جمهور، گزارشی از آمار جمعیت کیفری و فعالیتهای بازپرورانه در بخشهای مختلف ارائه نمود و افزود: نقش زنان در خانواده به عنوان هسته پایدار جامعه و محور بنیادین تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شناخته شده و همیشه مورد تأیید بوده است. ما معتقدیم با توجه به نقش حساس زن در سلامت، موفقیت و یا شکست خانواده و جامعه، باید به کلیه نیازهای روانی، عاطفی، جسمانی و معنوی آنان بپردازیم و آنرا ارتقا بخشیم، مع الوصف یکی از اولویتهای اول ما در ارائه برنامه‌های اصلاحی توجه بیشتر به این قشر آسیب پذیر می‌باشد.

وی اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور، زمینه‌های لازم جهت ادامه تحصیل مددجویان نسوان را آماده نموده‌ایم تا بتوانند تحصیلات خود را حتی در  مقاطع بالای دانشگاهی ادامه دهند.

حسینی گفت: با تدوین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، در تلاشیم با همکاری دیگر ارگانها و نهادهای استان، در چارچوب قانون، ضمن توانمند کردن زندانیان به حِرَفه مختلف، اشتغال آنان را فراهم نموده و زمینه بازگشت اثربخش آنان به کانون گرم خانواده را  ارتقاء بخشیم. ولی همچنان به کمک‌ها دولت و سازمان‌های ذیربط جهت توسعه زیرساخت‌ها نیازمندیم.

وهابی معاون قضایی دادگستری استان نیز در این بازدید با نگاه به اینکه دو گروه از افراد وارد زندان می‌شوند، یک گروه جمعیت کیفری هستند که برحسب ارتکاب نوع جرم بایستی در زندان تحمل کیفر کنند و گروه دیگر جمعیت مدنی هستند و بیشتر زندانیان جرائم مالی می‌باشند که تحمل حبس می‌نمایند و با سیاستها و رویکردهای قوه می‌توانند از تسهیلات قانونی استفاده نمایند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.