مازیار حائری فومنی، رییس هیأت مدیره گروه صنعتی کاپلا از حضور و مشارکت شریک روسی در فرایند تولید ظروف یک بار مصرف در مجموعه تولیدی خود خبر داد و اظهار داشت: در راستای افزایش توان و ظرفیت تولید به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات به بازارهای کشورهای منطقه، همکاری با شریکی از کشور روسیه در دستور کار قرار گرفته است.

صفیر گیلان؛مهندس مازیار حائری فومنی، رییس هیأت مدیره گروه صنعتی کاپلا از حضور و مشارکت شریک روسی در فرایند تولید ظروف یک بار مصرف در مجموعه تولیدی خود خبر داد و اظهار داشت: در راستای افزایش توان و ظرفیت تولید به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات به بازارهای کشورهای منطقه، همکاری با شریکی از کشور روسیه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به روند افزایشی همکاری های ایران با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا با محوریت روسیه، تصریح کرد تنوع بخشی به سبد صادراتی کشورمان و انتقال جدیدترین تکنولوژی و خط تولید از دیگر دستاوردهای مورد نظر محسوب می شود.
رییس هیأت مدیره گروه صنعتی کاپلا با بیان اینکه شریک روس این شرکت با حجم سرمایه گذاری ۳ میلیون دلار اقدام به انتقال ماشین آلات و مواد اولیه برای خط تولید نموده، افزود: براین اساس ظرفیت تولید این مجموعه به دو برابر افزایش پیدا کرده یعنی در طول سال قادر به تولید ۱۰۰۰تن ظروف یکبار مصرف کاغذی خطوط هواپیمایی مشتمل بر لیوان،کاسه،بشقاب و…خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حضور شریک روس که پیش از این تأمین کننده بخشی از مواد اولید شرکت متبوع وی بوده زمینه تسهیل در ورود به بازار آن کشور را فرآهم نموده؛ گفت: در نتیجه نخستین سفارش صادراتی در اسفند ماه سالجاری به روسیه صادر می شود.

حائری فومنی با بیان اینکه علاوه بر مصارف تجاری، محصولات فوق از قابلیت استفاده در خدمات پزشکی و درمانی نیز برخوردار می باشند، اضافه کرد: طی این مدت دستگاه های فشار سنج و اندازه گیری قند خون در این مجموعه در حال تولید بوده و علاوه براین با همکاری وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد انزلی، تولید دستگاه های تب سنج دیجیتال و پالس اکسی متر که خط تولید و تکنولوژی ساخت آنها از کشور چین منتقل، و از تابستان سال گذشته وارد بازار مصرف شده نیز جزو محصولات تولیدی این شرکت می باشند که به منظور غربالگری و تشخیص سریع و دقیق افراد بیمار در اماکن عمومی و اندازه گیری میزان اکسیژن خون بیماران به ویژه بیماران درگیر با ویروس کرونا الزامی است در این واحد صنعتی تولید می شود.

گفتنی است گروه صنعتی کاپلا از بهار سال ۱۳۹۹ در شهرک صنعتی ناحیه یک منطقه آزاد انزلی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و سلامت مشغول به فعالیت می باشد.