به گزارش صفیر گیلان؛دکتر شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در نخستین همایش جامعه هتلداران گیلان در هتل معین فومن  با اشاره به اینکه صنعت گردشگری امروزه در دنیا یک مقوله ی فرا ملی و مهم تلقی می شود گغت:جذب گردشگران خارجی موجب ارزآوری خواهد شد. وی با بیان […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در نخستین همایش جامعه هتلداران گیلان در هتل معین فومن  با اشاره به اینکه صنعت گردشگری امروزه در دنیا یک مقوله ی فرا ملی و مهم تلقی می شود گغت:جذب گردشگران خارجی موجب ارزآوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه ی گردشگری باید برنامه ریزی های منسجم داشته باشیم ، گفت : همایش هایی نظیر همایش جامعه هتلداران گیلان به ما کمک می کند تا از طریق فعالان صنعت گردشگری به راهکارها و سیاست گذاری های بهتری در این حوزه برسیم و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم .

IMG_5187 image_2018_11_18-21_11_19_81_5gi

امیر انتخابی جذب گردشگر را از مهمترین مسایل صنعت گردشگری گیلان خواند و افزود : یکی از نگرانی های فعالان حوزه ی هتلداری گیلان کاهش جذب گردشگران برای اقامت در هتل هاست و نباید این امر تهدیدی برای این سرمایه گذاران محسوب شود .

وی به راههای برون رفت از معضلات اشاره کرد و گفت : باید درصنعت گردشگری استان گیلان به دنبال جذب گردشگران خارجی باشیم تا شاهد تولید ثروت ، ارز آوری و اشتغالزایی از این طریق باشیم .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد : مطالعاتی در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان صورت گرفته تا با ثبت جهانی یک میراث کهن از گیلان بتوانیم گردشگران خارجی را به این استان جلب کنیم .

امیر انتخابی اضافه کرد : اگر چه ورود گردشگران داخلی نیز به استان مفید است و پذیرایی از گردشگران داخلی یکی از دغدغه های ماست اما به نوبه ی خود باید برای ایجاد زیر ساخت های مطلوب و در حد استانداردهای جهانی برای جلب گردشگران خارجی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد : آداب و رسوم و سنت های مردم گیلان زمانی بیشتر شناخته می شود که بتوانیم مردم سایر کشورها را به این استان جذب کنیم .