مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان،

جذب ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان گیلان در غالب ۲۷ طرح /رشد ۶۵ درصدی درآمدی استان نسبت به سال ۹۹ /جزئیات شرایط دریافت وام بدون ضامن ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی

  پرینت
جذب ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان گیلان در غالب ۲۷ طرح /رشد ۶۵ درصدی درآمدی استان نسبت به سال ۹۹ /جزئیات شرایط دریافت وام بدون ضامن ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی
شناسه خبر : 55001 | تاریخ انتشار : 19 بهمن 1400 - 14:45 | 279 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در استان ۱/۷میلیارد دلار خواند و گفت:این سرمایه گذاری در قالب ۲۷ طرح  با میزان جذب ۵۰۰ میلیون دلار مصوب کارآفرینی خارجی دارای مجوز از وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش های مختلف اقتصادی استان محقق شده‌ است.

نوروزی به ماموریت های اصلی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان شامل، عملکرد این خوزه ، خروجی این سازمان اشاره و افزود: سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان در حوزه کارکرد با همراهی هفت دستگاه تابعه و وزارت خانه شامل اداره مالیاتی،گمرک،بیمه،املاک تامینی،بانک ها ،بورس و ..برای نیل به اهداف و کارکردها گام بر می دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مهمترین ماموریت این اداره کل را شامل بحث هدایت و راهبری تخصیص منابع و تجهیز درامد منابعی خواند و گفت: خرج کرد دستگاه در قانون بودجه و حفظ اموال و دارایی نظام اسلامی در گیلان از دیگر وظایف این سازمان است.
  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان حمایت از سرمایه گذار  و جذب سرمایه گذار  را مطابق قانون وظیفه این سازمان خواند و گفت:سازمان امور اقتصادی و دارایی تنها مرجع رسیدگی به این قانون و حمایت از سرمایه گذار در کنار استاندار است.
نوروزی تسهیل گری امورات و مطالبات سرمایه گذاران خارجی را نیز مطرح و اظهار کرد؛بهبود فضای کسب و کار توسط این سازمان از دیگر مولفه های تاثیر گذار در جذب و جلب سرمایه گذاران است.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان افزود: اگر به مقوله تجهیز و تخصیص  ها نگاه کنیم می بینم وصول در آمدها استانی و نظارت و پایش ،درامد عمومی  و واریزی های خزانه بر عهده این اداره کل واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در استان گیلان جمع در آمد مالیاتی و سایر درامدها بین دستگاهی ۱۲% بیش از مصوبات سال تحقق داشته گفت: به طوری که طی ۱۰ ماهه ۲۸۵۰ میلیارد تومان  نسبت  به مصوبات ۱۰ ماهه داشته باشیم.
نوروزی از رشد ۶۵ درصدی درآمدی استان نسبت به سال ۹۹  خبر داد و گفت: اگر بخشی از این رشد را از آثار تورم در نظر بگیریم خالص واقعی درآمدی  ۳۵% درآمد استان بوده که بخشی از بودجه کشور را تامین و تخصیص که این  رقم قابل توجهی است.

مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی گیلان میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در استان ۱/۷میلیارد دلار خواند و گفت:این سرمایه گذاری در قالب ۲۷ طرح  با میزان جذب ۵۰۰ میلیون دلار مصوب کارآفرینی خارجی دارای مجوز از وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش های مختلف اقتصادی استان محقق شده‌ است.

مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه ۸۵ درصد درآمد استان از حوزه مالیاتی است گفت: ما نسبت به ۱۰ ماهه رشد ۷۵% را علاوه بر ۱۸ درصد مازاد مصوبه  درامد داشتیم.

نوروزی با بیان اینکه تمام مبالغ دریافتی به استان برگردانده و صرف تامین تملک دارایی و سرمایه ای می شود گفت:ما در مدت ۱۰ ماهه سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدمازاد بر مصوبه داشته این که این تامین منابع  در زمان تنگناها و تحریم ها بوده  است.

۱۹ ملک مازاد دولتی در گیلان آماده فروش شد

مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی گیلان بخش دیگری از منابع درامدی گیلان را به فروش املاک و اموال مازاد نسبت داد و گفت: دولت املاک و اموالی را که ارزش افزایی ندارند  طبق قانون دستگاه های اجرایی را موظف به شناسایی این املاک و اموال کرده تا در کارگروه مولد ساز به معرض فروش و یا مولد سازی شوند.

وی از فروش املاک استان بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این مبلغ به استان اختصاص داده می شود علارغم اینکه ما ۱۹ فقره ملک داریم که در دست فروش و از فروش آنها ۲۱۰ میلیارد تومان که به استان برای اتمام پروژه های نیمه تمام اختصاص داده خواهد شد و این یک منبع درآمدی و تقویت کننده فرایند رشد و توسعه استان  است.

نوروزی نگاه دولت و نمایندگان را  نسبت به منبع  درامد املاک و اموال مازاد  تخصیص به صندوق توسعه استانی و صندوق پیشرفت و  سهام عدالت دانست و گفت: این مبلغ می تواند به عنوان اهرم مالی و پولی صرف حمایت از پروژه های زیر ساختی استان شود.

سود تسهیلات یارانه ای صرف اشتغال و توسعه مناطق کمتر برخوردار می شود

مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی گیلان به تصمیمات دولت و نمایندگان در غالب بند الف تبصره ۱۸  اشاره و افزود: دولت تصمیم گرفته تا از محل یارانه ۴۰ هزار میلیارد تومانی صرف تامین تسهیلات و سود تسهیلات بخش خصوصی شود تا بیکاری و اشتغالزایی و نیز توسعه مناطق کمتر برخوردارشود.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت و بانک ها امروز وارد تعامل شده  و تسهیلاتی را برای سرمایه گذاری در بخش صنعت،معدن و تجارت،گردشگری،کشاورزی،فن آوری و … توسط ادارات صمت،جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی و پارک علم و فن اوری  افراد را به کارگروه معرفی و ۱۰۹ طرح تصویب و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب  و با توجیه پذیری و بررسی اجرای طرح انجام خواهد شد.

نوروزی از حضور بازرسان ذی حساب  که به ۳۰ نفر می رسند متمرکز در ادارات و سازمانهای استان خبر داد و گفت: اگر چه پول و بودجه و ذخیره مالی و خزانه  استان متمرکز  در این اداره کل است گفت: برای تمامی تعهدات مالی ما اورق صادر می کنیم  و در سالهای اخیر نیز که تعهدات دولت به ذینفعان و پیمانکاران   موکول به آینده می شود ما اوراق بدهی و اوراق تسویه صادر تا دولت به تعهدات خود در آینده عمل کند.

جلب و جذب سرمایه گذار خارجی برای ایجاد فضای کسب و کار

مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اینکه اداره امور اقتصادی و دارایی مرجع و مجلی برای تسهیل گری امور سرمایه گذاران و به ویژه سرمایه گذاران خارجی است گفت:از فعالان اقتصادی استانی و کشوری دعوت می کنیم تا هر فعال اقتصادی که در فرایند تولید و خدمت رسانی،کارت بازرگان،کریدور ارضی،دریافت مجوز،مواد اولیه،نیروی انسانی و … در مجموعه خود با اختلال و مشکلاتی مواجه است  به این اداره مراجعه و طرح درخواست و شکایت تا ما برای رفع درخواست و شکوایه ورود کنیم.

وی افزود: در سال جاری طبق آمارها ی کشوری ما ۴۶ میلیون دلار جذب سرمایه گذار خارجی داشتیم که بیشتر از کشورهای هدف کشور های آسیایی از جمله  چین،کره،افغانستان،ترکیه و … بودند

نوروزی از جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه صنایع غذایی از کشورهای عربی خبر داد و گفت:مهمترین قسمت در بخش سرمایه گذاری خارجی گرانتی و تضمین دولت است که برای سرمایه گذاری صادر می شود که این ریسک اقتصادی سرمایه گذار خارجی را دولت پوشش می دهدو کل مخاطرات  آن با دولت است.

وی در به فرایند سرمایه گذاری در سامانه اطلس و سرمایه گذاری پنجره ای اشاره و افزود: در بدو ورود استاندار وزیر کشور با ابلاغیه شفاعی دستور دادند تا در استان به طرف جذب سرمایه گذاران در مکانهای متعدد بروند و استانداران هم ابلاغ نمودند که پنجره واحد صدور کسب و کار دایر شود  و تا امروز با حضور مشاوران و طرح و نقشه اولیه در صدد هستیم تا سامانه اطلس که ویترین سرمایه گذاری است پهنه سرمایه گذاران استان را در این ویترین به نمایش گذاشته ومتقاضی  با توجه به توانمندی ورود کنند.

جزئیات شرایط دریافت وام بدون ضامن ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی

مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اینکه برخی فکر می کنند که وام ۵۰ یا ۱۰۰ میلیونی اورده ریاست جمهوری است در حلی که اینگونه نیست ودر  این نوع  وام فقط شرایط گرفتن وام تسهیل پیدا کرده  و بازنشستگان و شاغلان  برای دریافت وام۵۰ میلیونی  گواهی کسر حقوق   و برای وام ۱۰۰ میلیونی جک یا سفته و هیچ یک از ۱۳ بانک دولتی استان برای این وامها ضامن طلب نمی کند

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
یوسف کاظمی رئیس اداره گاز شهرستان رودبار شد
امامزاده ابراهیم شفت از روستاهای نادر کشور با درهم آمیختگی معیشت، زندگی و سکونت
رئیس اداره پست فومن تکریم و معارفه شد/کد پستی مانعی برای بروز تخلفات اقتصادی
علت حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت در دست بررسی کارشناسان قضایی
بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم(ع) شفت با حضور میدانی معاون عمرانی استانداری گیلان
خسارات حریق امام زاده ابراهیم بعد از ازریابی تحت حمایتخسارات حریق امام زاده ابراهیم قرار می گیرد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.