مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری برای یازدهمین سال متوالی در ۳۵ بقعه شاخص گیلان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان، اعلام کرد: طرح آرامش بهاری برای یازدهمین سال متوالی رعایت با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۳۵ بقعه شاخص گیلان خبر داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: این طرح از امروز پنجشنبه ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به شرایط متغیر شهرها در وضعیت کرونا، اجرای برنامه های طرح آرامش بهاری در شهرستان ها تابع وضعیت اعلام شده توسط ستاد کرونا در هریک از وضعیت های چهارگانه( آبی‏، زرد‏، نارنجی و قرمز ) است.
حجت الاسلام علیزاده، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، جشن ولادت حضرت مهدی( عج الله تعالی فرجه شریف) و روز جمهوری اسلامی را از جمله برنامه های شاخص طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: ۳۵ مبلغ اعزامی از قم در اجرای این طرح با اداره اوقاف گیلان همکاری می کنند.
وی یادآور شد: مراسم اجتماع منتظران در آخرین روز جمعه سال با برگزاری دعای ندبه و توسل به امام زمان ‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در بقاع مجری دارای شرایط با رعایت کامل شیوه¬نامه¬های بهداشتی برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام اعیاد شعبانیه بویژه سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی( عج الله تعالی فرجه شریف) و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوری در بقاع متبرکه، طبق روال سال گذشته، مراکز افق بقاع متبرکه، کاروان های شادی با عنوان نسیم انتظار را در محیط‌های باز مثل خیابان‌ها، میدان‌ها، محلات به حرکت در می آورند.

حجت الاسلام علیزاده همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع مجری طرح خبر داد و گفت: این خیمه ها متشکل از غرفه های انتظار و مهدویت، مشاوره،کودک و نوجوان و عفاف و حجاب بوده و با بهره‌مندی از مبلغین اعزامی و بومی برپا می شوند.

وی به خدمات اوقاف گیلان و مراکز افق بقاع متبرکه در مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: راه ‌اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت در بقاع مجری طرح و تعامل با مراکز بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و مجمع خیرین سلامت و انجام ویزیت رایگان در طول طرح و اهداء ماسک و مایع ضد عفونی نیز در بقاع مجری طرح آرامش بهاری انجام می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: در شهرستانهایی که امکان حضور جمعیت در بقاع متبرکه به صلاح دید ستاد کرونای هر شهرستان وجود ندارد نسبت به اجرا و پخش برنامه از طریق فضای مجازی اقدام می شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت گفت: اداره اوقاف گیلان و مراکز افق بقاع متبرکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار بسته کمک معیشتی و ۱۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بین خانواده های نیازمند توزیع کرده است.
حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: نهضت کمک مومنانه با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا ادامه دارد.