مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: واحدهای صنفی متخلف استان در طرح نظارتی شب یلدا که ۱۵ روزه به اجرا درآمد بیش از ۴۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

صفیر گیلان/مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: واحدهای صنفی متخلف استان در طرح نظارتی شب یلدا که ۱۵ روزه به اجرا درآمد بیش از ۴۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

مرتضی امینی اظهار کرد: این طرح از ۱۵ آذر ماه تا شب یلدا با همراهی دستگاه‌های ذیربط و ضابط برگزار و طی آن گشت‌های مشترک و نظارت بر واحدهای صنفی و غیر صنفی در گیلان انجام شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۸۰ اکیپ از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار، میوه فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، مراکز عرضه مرغ و سایر کالاهای پرمصرف در مقطع زمانی بر اساس مصوبات سازمانی ۶۲۱ بازرسی انجام دادند.

وی عنوان کرد: در بازرسی های انجام شده ۵۸۰ واحد متخلف شناسایی شد که مهمترین و عمده تخلفات آنها گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور بود که در نهایت این واحدها ۲۷ میلیارد ریال جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان بیان کرد: همچنین واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی گیلان در راستای طرح ویژه نظارتی بازار مرغ از تولید تا عرضه، ۷۱۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه مرغ، کشتارگاه ها و انبار سردخانه ها انجام دادند که ۴۳۰ واحد دارای تخلف شناسایی شد.

امینی خاطرنشان کرد: در نهایت نیز این واحدهای متخلف ۱۸ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۸۶۶ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند و یک کشتارگاه متخلف نیز در رشت شناسایی شد که در بررسی از سردخانه‌ها و انبارهای این کشتارگاه مشخص شد که ۲۰۰ کیلو گرم مرغ منجمد فاسد و بدون تاریخ انقضا را دوباره بسته‌بندی کرده و به عنوان مرغ گرم به بازار عرضه کرده که این واحد تا تعیین و تکلیف نهایی پلمپ شد.