به گزارش صفیر گیلان ،دکتر سید محمدعلی ثابت قدم دراین نشست با اشاره به تاکید بر ضرورت ارتباطات بین المللی موجود در راستای تبادلات فرهنگی اذعان داشت : شهرداری رشت با تکیه بر رویکرد محله محوری اقدام به برقراری رویکردهای ارتباطی از طریق دو رکن رسانه و کارکرد مدیریت شهری نمود. به گزارش صفیر گیلان […]

به گزارش صفیر گیلان ،دکتر سید محمدعلی ثابت قدم دراین نشست با اشاره به تاکید بر ضرورت ارتباطات بین المللی موجود در راستای تبادلات فرهنگی اذعان داشت : شهرداری رشت با تکیه بر رویکرد محله محوری اقدام به برقراری رویکردهای ارتباطی از طریق دو رکن رسانه و کارکرد مدیریت شهری نمود.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی امور بین الملل شهرداری رشت ،نشست هم اندیشی شهردار رشت با مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی رویش هفتم با حضور اعضای شورا و دیگر مسئولان برگزار شد.
شهردار رشت با اشاره به فعالیت سرای محلات رشت اذعان داشت: شهروند با آموزش حقوق شهروندی مجاب به برقراری مشارکت اجتماعی خواهد شدqa3

وی با تاکید بر راه اندازی مرکز خلاقیت در شهر رشت افزود : امروز مرکز خلاقیت شهرداری رشت که برگرفته از سازمان بین الملی یونسکو است ایده های مبتنی بر نگاه خلاقانه شهروندان راگرفته و در از آنها در راستای توسعه شهر گام بر میدارد.
دکتر ثابت قدم با بیان اینکه خلاقیت هندسی پذیر نیست یادآور شد : نگاه مجموعه مدیریت شهرداری رشت در خصوص برگزاری جشنواره رویش در رشت آشنائی شهروندان و شناخت شهروندان با ایده خوب و خلاقیت مثبت است.

شهردار رشت تصریح کرد : شهری که میخواهد مشارکت معنادار داشته باشد باید دارای شهروندانی خلاق و ایده پرداز باشد.
وی از امادگی شهر رشت برای برگزاری جشنواره رویش در سال آتی خبرداد و اذعان داشت : نگاه شهرداری رشت در راستای جشنواره رویش ، اخذ ایده از کف خیابان و ارائه آن به دانشجویان و نخبگان جهت پرورندان ایده است ، لذا امید است با برگزاری جشنواره ها در شهر رشت به دید کلان جغرافیای در عرصه مشارکت اجتماعی دست یافت.

qa5

دکتر ثابت قدم هفته پژوهش را بهترین زمان برگزاری این جشنواره خواند و گفت : هدف اصلی در برگزاری جشنواره رویش در شهر رشت برند سازی این شهر در سطح ملی و بین المللی است.

نطق موثر جشنواره ملی رویش در پرورش خلاقیت و ایجاد مراکز متعدد کارآفرینی

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با گرامیداشت ، روز نهم دی روز بصیرت و آگاهی اظهار داشت: دوران دانشجویی دوران رویش افکار و اندیشه است

فاطمه شیرزاد با اشاره به نقش موثر دانشجویان در حماسه های ملی و تاریخی تصریح کرد : دانسجویان ایران در همه ادوار تاریخ بسیار خوش درخشیدند و ایران دارای نخبگان به نامی در عرصه بین المللی است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در خاورمیانه خاطرنشان کرد : جشنواره ملی رویش در پرورش خلاقیت و ایجاد مراکز متعدد کارآفرینی نقش موثری دارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت اذعان داشت : مجموعه مدیریت شهری شهر رشت به عنوان یک مرکز صاحب نظر کمک بسیار زیادی میتواند در برگزاری این جشنواره داشته باشد.qa1

فاطمه شیرزاد با اشاره به استقبال مجموعه مدیربت شهری در پذیرش ایده های خلاق اذعان داشت : چندی پیش حوزه مدیریت شهری شهر رشت با سیاست گذاری های شورا که نقش زیادی در توسعه و بالندگی شهر دارند اقدام به برگزاری همایش و استارتاپ گلدانهای ترافیکی نمودند که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد . در این راستا دو ایده مورد تقدیر و مابقی نیز در سایر حوزه ها به کار گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که آینده کشورمان به دست دانشجویان امروز رقم خواهد خورد باید زمینه را به گونه ای فراهم کرد تا دانشجویان ضمن داشتن بصیرت سیاسی و با ارائه ایده های نو علاوه بر توسعه شهر و جامعه ، نسبت به شغل و تامین معیشت خود اطمینان حاصل نمایند.
دانشجویان نقطه اتصال کف جامعه و نخبگان ابزاری و فکری هستند
مختار جباری با اشاره به تحولات جدی در سطح شهر رشت اذعان داشت : شهر بواسطه نوع رویکرد خود در راستای توسعه اقتصاد منطقه ای خود ملزوماتی دارد که بخشی از این ملزومات به همکاریهای بین بخشی سازمانها و نهادها برمیگردد.
مشاور عالی شهردار مجموعه دانشگاهی را مجموعه ای بسیار مهم خواند و گفت : اگر طبقات جامعه را به چند لایه تقسیم کنیم مابین لایه نخبگان و کف جامعه چند لایه دیگری وجود خواهد داشت که دانشجویان نقطه اتصال کف جامعه و نخبگان ابزاری و فکری هستند.

وی افزود : اگر قرار است در رشت فرآیند مشارکت اجتماعی و برندسازی رخ دهد باید بوسیله دانشجویان ارتباط بین دو لایه کف جامعه و نخبگان برقرار نمود
برگزاری جشنواره رویش در رشت با رویکرد فیلدهای مطرح در سازمان یونسکو
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به ارتباط موضوعات جشنواره رویش با ۷ فیلد شهرهای خلاق دنیا اذعان داشت : از آنجاییکه ادبیات ، صنایع دستی ، خوراک شناسی ، هنر های رسانه ای ، موسیقی ، سینما و دیزاین ۷ فیلد مطرح در سازمان بین المللی یو نسکو هستند می توان به دلیل ارتباط موضوعی آنها با محورهای فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی و هنری جشنواره ملی رویش ، این جشنواره را با رویکردهای فوق در شهر خلاق خوراک رشت برگزار کرد.

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به شعار جهانی بیندیش و محلی عمل کن گفت : این شعار به عمل در شهر رشت تبدیل شده است
مدیر برنامه های یونسکو در شهرخلاق رشت افزود : جشنواره رویش را میتوان با تعریف در سه سطح محلی ، ملی و بین المللی و با همکاری شهرداری رشت با وزارت علوم و با پیشنهاد به کمیسیون ملی یونسکو – ایران برگزار کرد.

جشنواره رویش یک جشنواره فرهنگی فرهنگی علمی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی رویش نیز ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهرداری در استقبال از برگزاری جشنواره ملی رویش در شهر رشت اظهار داشت : از ۲۲۰۰ واحد دانشگاهی فعال در ایرات ۱۱۰ دانشگاه وابسته به وزارت علوم است که دانشگاه تهران بزرگترین آنهاست.

دکتر ایرجی با اشاره به ۳۵۰ موسسه غیرانتفاعی در کشور تصریح کرد : مجموعه دانشگاههای ستادی پیام نور و دانشکده های فنی و حرفه ای و دانشگاههای غیر انتفاعی با پشتیبانی وزارت علوم فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی متنوعی دارند.
وی افزود : در هر دانشگاهی برای اینکه تحرک فرهنگی اجتماعی فعال شود یک جشنواره برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جشنواره رویش رایک جشنواره فرهنگی فرهنگی علمی خواند و تصریح کرد : در بخش انجمن های علمی جشنواره حرکت و در بخش نشریات جشنواره نشریات هرساله برگزار میشود.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی رویش دانشگاه گیلان را سرمایه ملی دانست و گفت : خوشبختانه شهردار رشت دانشگاه را جدا از شهر و سیاست های شهر نمی داند ، لذا شایسته است تا با حمایت های شهردار و دیگر مسئولین استان این دانشگاه را در سطح بین المللی مطرح نمود.