به گزارش صفیر گیلان ،رشت/کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان اعلام کرد : جشنواره ملی مطبوعات گیلان در آذر ماه سالجاری در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود. بیست و هشتمین جلسه خانه مطبوعات گیلان به منظور بررسی چگونگی برپایی جشنواره مطبوعات در منطقه آزاد انزلی ظهر روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه با […]

 

به گزارش صفیر گیلان ،رشت/کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان اعلام کرد : جشنواره ملی مطبوعات گیلان در آذر ماه سالجاری در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

بیست و هشتمین جلسه خانه مطبوعات گیلان به منظور بررسی چگونگی برپایی جشنواره مطبوعات در منطقه آزاد انزلی ظهر روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی در خانه مطبوعات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان ضمن عرض خیر مقدم به مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی از تعامل آن سازمان برای برگزاری جشنواره مطبوعات تشکر کرد و گفت : با موافقت جناب مهندس مسرور مدیرعامل محترم سازمان منطقه ی آزاد انزلی مقرر گردید که جشنواره ی ملی مطبوعات در گیلان برگزار شود و بنا به این تصمیم ،جزییات برپایی جشنواره با تشکیل ستادی در جلسات متعدد با حضور اعضای ستاد مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا خروجی جلسات به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه استان گیلان با داشتن کثرت رسانه های مکتوب و مجازی می تواند خاستگاه برپایی جشنواره های فرهنگی و رسانه ای باشد ،اظهار داشت : جشنواره ملی مطبوعات در منطقه ی آزاد انزلی علاوه بر معرفی ظرفیت های استانی در زمینه ی گردشگری و رونق اقتصادی می تواند به عنوان نقطه ی آغازی برای ماندگاری یک جشنواره در سطح ملی و برای سالهای آتی شود.

خورسندی ادامه داد : ستاد برگزاری جشنواره متشکل از سازمان منطقه آزاد انزلی ،خانه مطبوعات گیلان ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،استانداری و چندین نهاد مرتبط دیگر خواهد بود و جشنواره مذکور در پاییز سالجاری در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد .

در ادامه حسین داداشی رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن قدردانی از تعامل مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بحث برگزاری جشنواره ملی مطبوعات گفت : محوریت موضوعات جشنواره مذکور ،دبیرخانه ی جشنواره ،اعلام فراخوان ، مقوله ی برپایی نمایشگاه جنبی ، استفاده از ظرفیت های سازمانهای مرتبط با موضوعیت جشنواره و … در ستاد برگزاری عنوان خواهد شد و ان شالله شاهد حضور پرشور رسانه های کشور و استان در این جشنواره خواهیم بود.

داداشی اضافه کرد : امیدواریم نخستین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی بتواند آنگونه که شایسته و درخور جامعه رسانه ای است برگزار شود و نقطه ی عطفی در کارنامه ی فعالیت های فرهنگی استان گیلان باشد .

وی ضمن دعوت از رسانه های استان برای همراهی با این رویداد فرهنگی بزرگ در گیلان گفت : برپایی چنین جشنواره هایی در سطح ملی می تواند به بخش رسانه ی استان جایگاه ارزنده ای در سطح کشور ببخشد و راه را برای تداوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و رسانه ای هموار نماید.

همچنین در ادامه این جلسه ،امین افقی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی از برپایی رویدادهای فرهنگی استقبال می کند و زیر ساخت های موجود در این منطقه در بخش نمایشگاهی از توان بالایی در شمال کشور برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ها و نمایشگاهها در منطقه آزاد انزلی گفت :شرکت توسعه سرمایه گذاری انزلی در خصوص بحث برپایی غرفه با سازمان فعال است و همچنین منطقه ی آزاد انزلی در زمینه ی رسانه ای و پوشش اخبار نمایشگاه و رویدادها تاکنون بسیار قوی عمل کرده است.

افقی اذعان داشت : پیشنهاد می شود جشنواره ملی مطبوعات و رسانه با چند محوریت به نقش مناطق آزاد در توسعه بپردازد و سازمان منطقه آزاد انزلی نیز آمادگی لازم را برای تعامل در برپایی این جشنواره اعلام می دارد و امیدواریم که بتوانیم این جشنواره را به نحو مطلوبی برگزار نماییم.