به گزارش صفیر گیلان؛ محمد حسینی امروز در جلسه ی اداری شهرستان فومن و در جمع  اعضای شورا و دهیاران گفت: جشنواره مهارت آموزشی گردشگری در استان گیلان هشتم تا دهم اسفندماه جاری در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود . مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان  […]

به گزارش صفیر گیلان؛ محمد حسینی امروز در جلسه ی اداری شهرستان فومن و در جمع  اعضای شورا و دهیاران گفت: جشنواره مهارت آموزشی گردشگری در استان گیلان هشتم تا دهم اسفندماه جاری در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان  روستاهای گیلان  را با ظرفیت بالا خواند و گفت:ما فرصت و پتانسیل داریم ولی در تعریف روستا خوب خودمان را معرفی نکرده و فرهنگ سازی نداشتیم.

وی با بیان این که بی گمان بهبود اقتصاد روستایی از مهمترین شاخص های توسعه گیلان است، اظهار داشت: این هدف با راهکارهای برندسازی، همراه با راه اندازی سیستم بازاریابی و فروش و ایجاد چند منبع درآمد برای هر روستایی به تحقق نزدیک می شود .

وی بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان به منظور حرکت در این مسیر و بر اساس اسناد بالادستی و شرح وظایف سازمانی، با روش توانمندسازی جامعه محلی به صورت گروهی، بر مبنای شناسایی فرصت های شغلی استان با رویکرد استفاده بهینه از امکانات، سرمایه ها، ظرفیت ها، ارزش ها، مزیت ها و جاذبه ها، برنامه ریزی های لازم را برای ارائه آموزش های مهارتی در سال ۹۸ انجام داده است .

حسینی خاطر نشان کرد: بر این اساس به سبب مزیت های فراوان گردشگری روستایی برای توسعه استان، این اداره کل با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی شامل کارآفرینان و هنرمندان صنایع دستی گیلان، جشنواره بزرگ مهارت آموزی گردشگری گیلان را برگزار می کند .

وی اظهار داشت: این جشنواره با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهوی، استانداری گیلان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر دستگاه های اجرایی گیلان شامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان منطقه آزاد انزلی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک علم و فناوری و مرکز توسعه نوغانداری کشور برگزار می شود .

حسینی با بیان این که جشنواره مهارت آموزی گردشگری در گیلان با برگزاری رویدادهای متنوع و کاربردی همراه است، تصریح کرد: مسابقه آزاد مهارتی گردشگری روستایی از جمله این رویدادهاست که این مسابقه با شعار توسعه پایدار با گردشگری روستایی برگزار می شود که در پی شناسایی روستاهای هدف به عنوان مقصد گردشگریست که جامعه محلی آن علاقمندند بر اساس ظرفیت ها، جاذبه ها، ارزش ها و مزیت ها اقتصاد روستا را متحول کنند .

وی بیان داشت: نمایشگاه بازآفرینی مشاغل کهن و سنتی، نمایشگاه محصولات مدرن و های تک در حوزه گردشگری، مسابقه تولید محتوای دیجیتال با موضوع گردشگری سلامت، کارگاه های آموزشی ویژه دهیاران و مدیران مراکز گردشگری و شناسایی و برند سازی آیین های مهمان نوازی از دیگر رویدادها در برگزاری جشنواره مهارت آموزی گردشگری در استان است .

حسینی نمایش آیینی مهمان نوازی گیلانیان، رونمایی از سامانه فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی گیلان، رونمایی از سامانه برنامه ریزی آموزشی مراکز گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه شرکت کنندگان در مسابقه آزاد مهارتی گردشگری روستایی، برند سازی گردشگری و کارگاه آموزشی تار و پود کهن بوم (فرش و گلیم) و افتتاح بازارچه فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی در نوروزخانه منطقه آزاد انزلی را از دیگر برنامه های این جشنواره ذکرکرد.

//زلیخا صفری راسته کناری

فنی و حرفه ای

image_2019_2_25-3_48_59_246_ibs image_2019_2_25-3_48_32_225_GZa image_2019_2_25-3_47_31_427_VMw image_2019_2_25-3_47_10_366_tOb image_2019_2_25-3_46_46_94_VBQ image_2019_2_25-3_48_11_916_qO7