سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اعلام این خبر که جشن بزرگ «وصال» همزمان باجشن میلاد  ازدواج امام علی و فاطمه زهرا  و در هفته جوان در شهرستان برگزار می شود گفت:این جشن با محوریت کمیته امداد و دستگاههای اجرایی در شهرستانها در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ازدواج و جوانی جمعیت در بین احاد جامعه  برگزار خواهد شد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه کمیته تخصصی ساماندهی جوانان  امروز پنج شنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)در اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن با حضورسرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلانفرئیس ورزش و جوانان شهرستان وبانوان  کارشناس از کمیته امداد،اداره فرهنگ و ارشاد،آموزش و پرورش و نیز نماینده تبلیغات اسلامی و … برگزار شد.

«فیروز عزت دوست» سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه همدلی و همراهی مردم و مسؤولین می‌تواند مشکلات حوزه جوانان را رفع کند، تصریح کرد: با تلاش در ستاد ساماندهی جوانان، استان گیلان توانستیم به مراتب بهتر و بالاتری دست پیدا کنیم.

عزت دوست ضمن تقدیر از دستگاههای شهرستان فومن  در جلسات ستاد ساماندهی جوانان گفت: حضور کارشناسان و نیز کار کارشناسی شده در این ستاد الزامی است.

وی از برنامه ریزی توسط امور بانوان استانداری گیلان در راستای برگزاری رویداد بزرگ «جایزه ملی جوانی جمعیت » خبر داد و گفت: ازدواج جوانی جمعیت را به همراه دارد.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اعلام این خبر که جشن بزرگ «وصال» همزمان باجشن میلاد  ازدواج امام علی و فاطمه زهرا  و در هفته جوان در شهرستان برگزار می شود گفت:این جشن با محوریت کمیته امداد و دستگاههای اجرایی در شهرستانها در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ازدواج و جوانی جمعیت در بین احاد جامعه  برگزار خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت هیئت ورزشهای بومی و محلی را در این ویژه برنامه مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاههای اجرای از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلام،تبلیغات،کمیته امداد،آموزش و پرورش در کنار ورزش و جوانان در راستای آگاه سازی والدین و نیز دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و جوانی جمعیت  را در برنامه خود داشته باشند.

عزت دوست پاس داشت روز دختر را در این زمان که هجمه دشمن به روی دختران جامعه رو به افزایش است تاکید و تصریح نمود؛ به دلیل انبوه مشکلات در خانواده ها که یک معضل اجتماعی بزرگ است  ایجاد کارگاه پیش از ازدواج و مشاوره ازدواج  را توسط آموزش و پرورش امری  الزامی خواند.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه در کنار هم بودن می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند گفت: جهاد تبیین که رهبر فرزانه بر آن تاکید دارند باید در جلسات امور جوانان با گفت و شنود  و نیز اجرایی شدن  بر کام جوانان و جامعه بنشیند نه اینکه فقط در حد جلسه باشد.

توزیع عادلانه تجهیزات ورزشی در شهرستان فومن

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن در جلسه کمیته تخصصی ساماندهی شهرستان که با حضور  سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان برگزار شد گفت: توزیع عادلانه اعتبارات و تجهیزات ورزشی مهنترین رویکرد ما در حوزه ورزش و جوانان است.

خلیلی از حضور مستمر آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در شهرستان فومن تقدیر نمود و افزود: از ۸ سفر مدیر کل به شهرستان فومن تجهیز اماکن ورزشی و تخصیص اعتبارات در حوزه عمرانی نصیب شهرستان شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی از تجهیز جایگاه تماشاگر در سالن انقلاب شهرستان فومن خبر داد و گفت: جا دارد بخاطر افزایش فضای ورزشی و نیز تجهیز جایگاه تماشاگر با صندلی های رنگا رنگ در دو مجموعه ورزشی شهرستان از مدیر کل ،فرماندار و نماینده تقدیر کنیم.

در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختن که  اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بحث ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج‌ آگاهانه، آسان و پایدار،  ونیز ترویج فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و اشاعه این فرهنگ  که می تواند بسیاری از مشکلات خانواده از جمله افزایش آمار طلاق را  کم  کند مطرح شد.

همچنین یکی از حاضران در جلسه با اشاره به اینکه بسیاری از موانع و ترس‌هایی که برای جوانان در مسیر ازدواج ایجاد می‌شود هزینه‌های گزاف، تشریفات و بدعت‌های غلط است، گفت: امروزه جوانان به خاطر اینکه دیگران راضی باشند زیر بار بدهی‌های سنگینی می‌روند که مثلاً یک جشن باشکوه برگزار کنند در صورتی که هزینه این جشن می‌تواند صرف زندگی زوجین شود و قطعاً در خوشبختی آن‌ها تاثیر بسیار بالایی دارد، ما باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم.

یکی از بانوان حاضر در جلسه با بیان‌اینکه هر فرهنگی برای نهادینه شدن نیاز به زمان دارد، گفت: سنت‌های غلط در رابطه با ازدواج، متاسفانه با گذشت زمان، به ارزش تبدیل شده‌اند و ما باید این سنت‌های غلط را اصلاح کنیم که در این راه دستگاه‌ها متولی باید با هم همکاری لازم را داشته باشند.

 گفتنی است در این جلسه از زحمات خان آقاجانی مسئول امور بانوان و جوانان کمیته امداد شهرستان فومن تقدیر شد

عکس/زلیخا صفری

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری