صفیر گیلان؛شهردار رشت در مراسم اختتامیه برنامه” شهر باران، شهر قرآن” گفت: با ترویج فرهنگ قرآنی می توان از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کرد

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛مراسم اختتامیه برنامه”شهر باران، شهر قرآن” با حضور سید محمد احمدی شهردار رشت در سالن سازمان اتش نشانی شهرداری رشت برگزار شد.

شهردار رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، به اهمیت ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید برای اقدامات فرهنگی به چشم هزینه نگاه کنیم ، بلکه این هزینه ها سرمایه گذاری برای آینده محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری امروزه علاوه بر خدمات عمرانی به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در ارائه خدمات فرهنگی نیز پیشتاز هستند بیان داشت: شهرداری رشت همواره در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی گام برمی دارد.

احمدی با اشاره به اینکه باید همواره در زندگی با قرآن مانوس شویم، عنوان داشت: قرآن کتاب هدایت انسان ها است و برای همه نسل ها نازل شده است.

شهردار رشت همچنین به توزیع عادلانه خدمت واقدامات فرهنگی در محلات مختلف به ویژه محلات کم برخوردار اشاره کرد و یادآور شد: با ترویج فرهنگ قرآنی می توان از بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم از قرآن به عنوان نور و برکت از جانب خداوند یاد کرد و اظهار داشت: قرآن یک کتاب جامع است و برکات زیادی در زندگی انسان دارد.

رمضانپور با اشاره به اینکه فواید و آثار همه کتب علمی دنیا در قرآن نهفته است، بیان کرد: باید با فرهنگ قرآنی آشنا شویم و در زندگی به قرآن تمسک جوییم.

رئیس شورای اسلامی رشت قرآن را ناجی جامعه به ویژه جوانان دانست و با اشاره به اینکه قرآن تنها چیزی است که می تواند جوانان را از شبیخون فرهنگی نجات دهد، ابراز داشت: بهترین واکسن برای حفظ جوانان از آسیب ها قرآن است و باید فرهنگ قرآنی را در میان نسل جوان ترویج دهیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: می توان با راه اندازی خانه قرآن گام محکم تری در راستای ترویج و تبیین ارزش های اسلامی و فرهنگ قرآنی برداشت.

حجت الاسلام مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم نیز نزول قرآن را رحمت الهی دانست و افزود: بشریت باید در قرآن تامل و تفکر کند.

در انتهای مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از قاریان برنامه ” شهرباران، شهر قرآن” و همچنین فعالان قرآنی شهرداری رشت تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است برنامه “شهر باران، شهر قرآن” در ماه مبارک رمضان به همت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد و ۹۰ قاری برجسته گیلانی روزانه در پیاده راه فرهنگی به ترتیل خوانی قرآن کریم پرداختند.