اختصاصی/صفیر گیلان؛معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه دشمن دنبال حذف اراده‌های ایمانی جامعه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین بمباران‌های تخریب ذهن در  رسانه‌ای و مجازی قرار دارد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سردار محمدجلایی عصر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری فومن با ابراز خرسندی از حضورش در شهرتان زادگاهش و همشهریانش اظهار کرد: خدمت کردن در نظام اسلامی یک فرصت طلایی است که نصیب هر فردی نمی‌شود و باید در مسیر خدمت حرکت کنیم.

وی در خصوص مرجانی گفتند ؛ایشان سالیان سال و در مقاطع مختلف در وزارت کشور تجربه کردند و از تالش به فومن بیایند.

جلایی مشکلات مطرح شده را در مراسم امروز توسط مسئولان شهرستان ومن خاص شهرستان و استان خواندند وتصریح نمودند:مسئولیتی که متوجه ماست استانی است ولی مشکلات مطرح شده در این جلسه برای کل استان است و باید مشکلات شهرستان فومن مرتفع شود زیرا مردم گیلان از آن بهره مند می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان خود را یک سرباز نظام خواند و گفت:من وظیفه سربازی دارم و منزل بنده در این شهر است و من نمی توانم ارادتم را به شهرم و زادگاهم پنهان کنم و اگر  مقدور باشد زمین مرگم را هم در همین شهر و در همین وادی در کنار شهدای شهرم مشخص می کنم.

وی با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن علیه نظام اسلامی افزود: باید بیشتر کار کنیم و تلاش را مضاعف کنیم زیرا در شبانه روز بیش از دو میلیون‌ محتوا بر علیه نظام اسلامی تولید و در فضای مجازی و رسانه‌ای پخش می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه دشمن دنبال حذف اراده‌های ایمانی جامعه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین بمباران‌های تخریب ذهن در  رسانه‌ای و فضای مجازی قرار دارد.

وی افزود: اگر می خواهیم طعم شیرین خدمت گذاری  که شما خدمت گزاران دارین انجام می دهید تییر هم همین است  خوب لمس کنیم راهی جز بازگشت به اعتقاد اصلی ما یعنی اسلام و وحدت حول این محور داشته باشیم.

جلایی با تاکید بر لزوم پیاده سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: جامعه با امر با معروف و نهی از منکر مقابل بسیاری از تهاجمات رسانه‌ای دشمن مقاوم می‌شود و آن امر به وحدت  و از تشدد پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن روی معیشت و اقتصاد مردم دست گذاشته است، افزود: دشمن با ابزار تحریم فشارهای اقتصادی و معیشتی فراوانی را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده است و گرانی،تورم،بیکاری و غیره طراحی دشمن برای معیشت مردم است.  .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم تقویت روحیه همدلی و هم افزایی در استان بیان کرد: کلید حل مشکلات گیلان در همدلی و همزبانی است  و اصل اراده اساسی را تمام نمایندگان ،فرمانداران و قوه قضاییه و غیره … اراده کنیم با تکمیل کریدور ریلی کاسپی که کمتر از ۳۰ کیلومتر مانده می تواند نجات بخش باشد .

جلایی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه اشتغال و اقتصاد اضافه کرد: برخی از شرکت‌های گیلان دچار کمبود نیرو هستند و تقاضای مجوز بکارگیری کارگر تبعه افغان را دارند در حالی که بیکاری در گیلان بالا است زیرا تناسب بین بازار کار و فارغ التحصیلان وجود ندارد که باید اسلاح شود..

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به مشکلات منابع طبیعی و اراضی گیلان اشاره و افزود: مشکل گیلان بخش فرهیخته گیلان است و حضور ۱۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در استان گیلان هستند که ۸۰ درصد از این جمعیت گیلانی هستند.

وی با بیان اینکه تناسب بین فارغ التحصیلان و بازار کار در گیلان وجود ندارد، افزود: گیلان دارای یک دانشگاه مادر با بیش از ۱۹ هزار دانشجو است که یک ظرفیت علمی تلقی می‌شود.

جلایی با اشاره به قرارگیری این استان در زنجیره اتصال کریدور شمال به جنوب بیان کرد: گیلان استان معین صادرات کالای کشاورزی و تجارت خارجی برای روسیه و کشورهای اوراسیا است ولی زیر ساخت مناسب نداریم .

وی گیلان را مهاجر پذیر واند و گفت: ما در تابستان ۶۰ میلیون مسافر تردد داشتیم و این می تواند برای گیلان موثر و مفید باشد ولی زیر ساخت نداریم پس همه نهادها و ارگانها و مسئولان باید به کمک هم بیایند تا مشکلاتن حل شود

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات «موسی فکور» فرماندار سابق فومن قدردانی و «فرامرز مرجانی» به عنوان سرپرست فرمانداری فومن معرفی شد.

«سردار دکتر محمد (بهروز) جلایی، متولد ۱۳۴۵ جانباز ۷۰% دوران دفاع مقدس و ساکن شهرستان فومن است،  و در عملیات‌های بزرگی همچون والفجر ۴، ۶ ، ۹ ،۱۰، کربلای ۴ و ۵ و نصر ۴ حضور داشته که توانسته از رهبر معظم انقلاب مدال فتح دریافت کرده است.»

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری