به گزارش صفیر گیلان؛به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش پیاده روی خانوادگی صبح امروز (۲۲ تیر ماه)در شهرستان فومن با حضور مدیران استانی  و شهرستانی  از میدان شهرداری تا دانشکده فنی فومن برگزار شد. مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان  نیز در این اجتماع پر شور ورزشکاران گفت: خوشحالم که امروز در […]

به گزارش صفیر گیلان؛به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش پیاده روی خانوادگی صبح امروز (۲۲ تیر ماه)در شهرستان فومن با حضور مدیران استانی  و شهرستانی  از میدان شهرداری تا دانشکده فنی فومن برگزار شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان  نیز در این اجتماع پر شور ورزشکاران گفت: خوشحالم که امروز در شهرستان فومن و در جمع شما ورزشکاران هستم زیرا این جمعیت نشانه سلامتی خانواده های  شهرستان است.
 وی افزود: من در شهرستانی تا کنون چنین همایش پیاده روی را با این همه جمعیت ندیده بودم و امیدوارم بتوانم در بخش ورزش بانوان انچه خواسته بانوانحاضر در این جمع است را برایشان فراهم کنم.
 بخشی از هیئت های ورزشی به ویژه ورزش  همگانی خواست تا فضاها را برای  این حوزه از ورزش بیشتر فراهم کنند تا شاهد خانواده سالم و با نشاط باشیم.
شاهکوئی مدیر کل مبارزه با مواد مخدر نیز در این همایش ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش بزرگ ایجاد شور و نشاط وسلامتی در شهرستان فومن گفت:  همه دستگاه‌های دولتی و نهاد های عمومی موظفند در جهت تحقق اهداف نظام و دولت تلاش حداکثری را برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

وی گفت: حتی یکبار مصرف موادمخدر صنعتی و شیمیایی و قرص‌های روانگردان خطرآفرین و اعتیادآور است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، گفت : حقیقت این است که اعتیاد در کمین فرزندان ماست و اگر بطور جدی از فرزندانمان مراقبت و مواظبت نکنیم، آسیب جدی خواهیم دید.
شاهکوئی بیان کرد: دولت تدبیر و امید رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را از سال ۹۲ در دستور کار خود قرار داده و وظیفه هر یک از آحاد جامعه اعم از پیر، جوان، مسئولان و کارشناسان دولتی، مبلغین و روحانیون و…  این است که یک به عنوان سفیر فرهنگی- اجتماعی در راه پیشگیری از اعتیاد کوشا باشند و از خود وخانواده خود مراقبت کنند.
وی ادامه داد: مراقبت از خود و خانواده جز در سایه کسب آموزش‌های لازم و پیشگیری اولیه از اعتیاد میسر نیست، لذا باید توانمندسازی خودمان را در دستور کار قرار دهیم .

پورگل رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن با اشاره به اینکه ما امروز حضور حداکثری مردم را در این پیاده رویی خانوادگی شاهد بودیم گفت:امروز نیاز است تا برای سلامت جامعه و  خانواده  مردم به لزوم مسئله ورزش و تاثیر ان به سلامت جسمانی و روحی توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه این همایش به مناسبت مبارزه با مواد مخدر و حفظ خانواده و جامعه و محیط زندگی برگزار شده گفت: امیدوارم جامعه  سالم ومقاوم  و اکنده از هر گونه الودگی به مواد مخدر داشته و جوانان ورزش را جایگزین مواد افیونی کنند.
وی ضمن تقدیر از هیئت های ورزشی شهرستان و مسئولان جهت هماهنگی در برگزاری با شکوه این مراسم گفت:حضور خانم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر مسئولین استان و شهرستان و همچنین نماینده شهرستان  و هنرمندان در پیاده روی  باعث خوشحالی ما شد.
سیامک احمدزاده رییس هییت ورزش های همگانی شهرستان فومن در این همایش ضمن تقدیر از همبستگی و هماهنگی هیئت های ورزشی که توانستند چنین همایش بزرگ و با حضور حداکثری مردم شهرستان فومن را فراهم کنند گفت:ما این همایش را به مناسبت روز جهانی مواد مخدر در غالب پیاده روی خانوادگی برای سلامت خانواده و جوانان در نظر گرفتیم و این کار به خواسته شاهکویی مدیر کل مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اجرایی شد.
احمد زاده از اهداء جوایز که شامل  ۳۰ دستگاه دوچرخه و ۷ ویلچر و نیز کارت های هدیه ۱۰۰ هزار تومانی و نی همچنین بلیط استخر و تله کابین احرار برای شرکت کنندگان در همایش خبر داد و گفت: این جوایز تا پایان برنامه امروز به حاضران طبق شماره هایی که در دست دارند با قرعه کشی اهداء می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر فومن  هدف از اهداء دوچرخه به شرکت کنندگان راترویج فرهنگ دوچرخه سواری جهت کاهش آلودگی محیط زیست خواند و گفت:ما امروز در این همایش ۳۰ دستگاه دوچرخه را به قرعه کشی گذاشته ولی قول می دهیم در همایش بزرگ پیاده روی بعدی  یک دستگاه پراید  ماشین در قرعه کشی برای ورزشکاران شهرمان داشته باشیم.
/تنظیم ؛زلیخا صفری