مراسم استاد محمد فرخ بخت به عنوان رییس هیئت جودو شهرستان معرفی شدند .و همچنین از رییس اسبق هئیت جودو شهرستان آقای عظیم خوشحال بخاطر زحمات خود در زمان عهده دار بودن ریاست هیئت جودو شهرستان نیز تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد .

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از فومن، جودو جزو رشته‌های پرطرفدار جهانی است که در حال حاضردر کشور درگیر حواشی تعلیق و مسائل دیگر است و در گیلان و شهرستان فومن نیز درگیر مسائل و مشکلات داخلی است. منتقدین به دنبال تغییر نگاه و روش هستند و ادعا دارند که در بدنه هیئت یکدلی وجود ندارد و مسئولان نیز ادعا دارند که به این رشته ورزشی در بحث اعتبارات نگاه کم رنگ است.

در همین راستا میزگردی در اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن ترتیب داده شد تا علاوه بر تکریم و معارفه ریاست هیئت جودو شهرستان فومن  مسائل و مشکلات این رشته ورزشی در گفت‌وگو با منتقدین، ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و رئیس هیئت تحلیل و بررسی شد و به موارد مختلف پاسخ‌هایی داده شد.

مربی و منتقد هیئت جودوی فومن اظهار داشت: عملکرد هیئت با تعداد قهرمانان و مربیان فعال آن‌ها است ولی اکنون اگر به خانه جودو برویم شاهد کلاس‌های محدود با مربیان محدود خواهیم بود، همچنین برای اعزام به مسابقات از شهرستان ما نه اعتبار داریم و نه نگاه ویژه مسئولان و در  واقع این هیئت در میان ورزش و ورزشکاران گم شده است.

به گفته وی جودو مانند کشتی از رشته‌های پر برخورد محسوب می‌شود ولی خروجی هیئت جودو را که نگاه می‌کنیم به هیچ وجه مانند هیئت کشتی نیست چرا که قهرمانان فراوانی دارند و حتی در لیگ شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جودو دچار روزمرگی شده و هیچ برنامه و هدفی ندارد، مطرح کرد: امیدواریم رئیس هیئت جدید وقتی د که امروز در  مجمع رأی آوردند برنامه‌هایی را اعلام وز اجرایی کند.

وی بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری،استعدادیابی و استفاده از پیشکسوتان را در این ورزش امری الزامی خواند و گفت:جودو نیازمند این است که با همت همگانی دوباره بعد از رکود در کرونا جان تازه بگیرد.

رئیس ورزش شهرستان فومن در نشست با اعضای هیئت جودو  شهرستان و رئیس جدید هیئت جناب فهیم فرخ بخت ضمن تبریک به ایشان به جهت این انتصاب و تقدیر از زحمات جناب خوشحال گفت:تلاش کنیم تا جامعه جودو به یک بلوغ فکری برسد که متوجه شود نباید منافع شخصی را به منافع جمعی ارجعیت داد .

خلیلی با اشاره به اینکه موفقیت این هیئت و اعضا و ورزشکاران و مربیانش امروز در این نشست رویت شد گفت: این رشته در المپیک تیز نام و آوازه  آور است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن  اظهار داشت: برای اینکه جودو توسعه پیدا کند نیاز است که نسل جوان انقلابی،استفاده از طرفیت ها در بدنه جودو پای کار بیاید که با استفاده از تجربه پیشکسوتان و نگاه جدید جوانان باشد، تا از این نوع تفکرها در هیئت نداشته باشیم و همه با همدلی و تفکر مدیریتی برای توسعه همه‌جانبه گام بردارند.

وی به مشکلات زیر ساختاری و سالن ها اشاره و تاکید کرد؛تشک جودو به زودی تهیه می شودوما دنبال ارتقای سالن هستیم و امروز استفاده از طرفیت خیران نگاه ماست  و من خوشحالم در جمع شما هستم.

خلیلی به سالن های ورزشی در شهرستان  که تعدادشان هم زیاد است اشاره و افزود:در بخش ورزش حرفه ای البته کمبودهایی داریم.

خلیلی ورزش را در درجه اول  حرکات دلی خواند و گفت:تو ورزش پول نیست عرق و دوست داشتن و توجه به نشاط و سلامتی است  پول در سطح کلان کشور است در تهران ،شیراز،اصفهان و .. ولی در گیلان مالی در حوزه ورزش ضعیف است.

خوشحال رئیس اسبق هیت جودو در فومن گفت:در سال ۹۵ این هیئت رئیسه به ما واگذار شد
بعد از دریافت یک مهر ما باید بیلان کاری می دادیم و البته بعد هم درگیر کرونا و تعطیلی سالن شدیم ولی تمام تلاش خود را برای ارتقای این رشته داشتم.

وی تصریح کرد: یک نفر به عنوان رئیس هیئت نمی‌تواند به تنهایی همه بار را به دوش بکشد و مستلزم یک کار قوی است و همه با همراهی و دلسوز بودن می‌توانند به قهرمانی و رشد این ورزش کمک کنند.

خوشحال  تصریح کرد؛هیئت جودو شهرستان در تمام مسابقات شرکت و در دوره های داوری،مربیگری،دفاع شخصی مرهون زحمات دوستان بودیم که جا دارد از جناب فدایی مربی،
مالی از آقای سمیع وآقای مغیثی نیز تقدیر کنیم.

ایشان به دو کلاس فعال جودو  در باشگاه مقاومت شهرستان اشاره و افزود:و این سالن رایگان بعد از ۳۲ سال  توسط سپاه ناحیه فومن به ما واگذار شد.

وی از تهیه تعدادی تشک تمرینی جودو ،ورود به مدارس به عنوان فرهنگی و استعدادیابی ،بحث تمرینات مشترک بین باشگاهی در استان خبر داد و گفت:جودو بد استقبال است چون زیر سایه کشتی قرار گرفته است ولی جودو ورزش ریشه دار است.

خوشحال جودو فومن را مدال آور خواند و گفت:حضور پیشکسوت می تونه تاثیر گذار باشه
جاذبه باید در این رشته فراهم شود و اولیا سالن را نگاه می کند.

فتحی نژاد مسئول کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه فومن، ضمن تشکر  به جهت این میز گرد که تشکیل شد  از اعتماد رئیس اداره ورزش و جوانان فومن و ورزشکاران و مربیان به جهت همدلی  تقدیر نمود.

رستگار، امروز در ورزش جودو فومن پویاست،من در ورزش خادم هستم
در خصوص صدا و سیما و رسانه من تمام تلاش را برای بازتاب این رشته خواهم کرد و روزی که نتوانم کاری کنم حاضرم تشکهای را طی بکشم و من برای پویایی و سر زندگی جامعه در خدمت شما هستیم.

سمیع از حامیان این رشته ورزشی گفت؛ما از سال‌های دور در این رشته ورود کردیم
ورزش جوانان  کمتر  از هر رشته ای به جودو توجه  می کند و این جای گله مندی دارد.
وی افزود:جودو شهرستان فومن در حیطه سپاه است  و سپاه تمام حمایت ها را دارد  و ما از تربیت بدنی چیزی ندیدیم.

سمیع تاکید کرد؛انشالله تربیت بدنی که امروز به ورزش و جوانان نامیده می شود چیزی در اختیار این رشته ورزشی در شهرستان بگذارد و ما حمایت می خواهیم و حمایت می کنیم.

فدایی از همراهان این رشته گفت؛ جودو عشق است ولی پشتوانه نداشته باشیم یک دبیر مشکلات زیادی را تحمل می کند.

وی ناملایمات در ورزش جودو را بسیار آزار دهنده خواند گفت: ناملایمات عشق جودو  و ورزش کردن  را از آدم می گیرد.

وی افزود:در جودو پولی نیست و اعتبار مالی ندارد و فقط عشق است و امروز فومن پیشکسوتان جودو زیاد دارد که شناخته شده نیست.

خانم فلاحت کار از مربیان جودو نیز گفت: بدون پشتوانه جنگید ه ام و من بدون پشتوانه علاقمند به این رشته و دوست دارم بجنگم و امیدوارم با جنگیدن در این رشته در میادین کشور نام و آوازه شهرستان فومن را بالا ببرم.

غظفرزاده از عشق به ورزش گفت و اینکه همه‌ی دوستان  از جمله استاد خوشبین و خوشحال زحمت کشیدند.
وی تشک تاتامی را اولین خواسته ورزشکاران این رشته خواند و گفت:از هیچ مسئولی این تخت تشک به ما نرسیده است.

استاد خوشبین  با بیان اینکه تا در فومن مسابقه جودو برگزار نشود تبلیغات می شود ۵۰ ،۵۰ گفت:
مسابقه می تواند جذب کننده  باشد  و علارغم اینکه جایگاه جودوی فومن در استان جایگاه خوبی است ولیبرگزاری و دعوت از ورزشکاران دیگر شهرستانها نیازمند  دادشتن تشک تاتامی است.

تکریم و معارفه ریاست هیئت جودو شهرستان فومن امروز یکشنبه باحضور جناب آقای بابک خلیلی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان ، اقای رحیم فتحی نژاد مسئول کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه فومن، اعضاء هئیت رئیسه جودو شهرستان و تعدادی از پیشکسوتان این رشته برگزار گردید .
در این مراسم استاد محمد فرخ بخت به عنوان رییس هیئت جودو شهرستان معرفی شدند .و همچنین از رییس اسبق هئیت جودو شهرستان آقای عظیم خوشحال بخاطر زحمات خود در زمان عهده دار بودن ریاست هیئت جودو شهرستان نیز تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد .

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری