رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم گفت:این کارگران و کارفرمایان هستند که در خط مقدم این جبهه جولان می دهند و قهرمانانه مقابله می کنند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن در مراسم بزرگداشت روز کارگر  در شرکت نئوپان فومنات که با حضور مرجانی فرماندار شهرستان فومن ومسئولان،کارگران و کار فرمایان بخشهای صنعتی و تولیدی شهرستان برگزار شد به تاکیدات نظام جمهوری اسلامی در حوزه کار و کارگر اشاره و افزود:طبق بیانات رهبر انقلاب نگاه نظام و انقلاب به کارگر نگاه ارزشمند است

عمویی  افزود؛بهبود حال جامعه کارگری تاثیر بزرگی در بهبود حال کل جامعه دارد و نیاز است که همه به این امر توجه کنند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم گفت:این کارگران و کارفرمایان هستند که در خط مقدم این جبهه جولان می دهند و قهرمانانه مقابله می کنند.

عمویی با اشاره به اینکه شرکت هایی در شهرستان فومن فعالیت دارند که بیش از حقوق و دستمزد حداقلی مصوبه شورای عالی کار کشور ماهیانه پرداختی دارند که این صمیمانه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خواستار افزایش حقوق و مزایای کارگران را از شرکت هایی که توان پرداخت دارند را شد  و افزود: این نگاه ما برای بهبود وضع معیشت کارگران است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فومن مهمترین تکلیف این اداره را صیانت ازنیروی کار خواند وافزود:این صیانت در ابعاد مختلف و دستگاهای مختلف با نقش آفرینی است.

عمویی رفع اختلاف کارگران با کار فرمایان ،تجدید نظر خواهی،پیگیری مطالبات کارگران،امنیت شغلی،بازرسی و نظارت بر کارگاها جهت رعایت حقوق کارگران در دستور کار این سازمان و اداره می باشد.

وی عملکرد اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی را درشهرستان شامل ایجاد اشتغال طبق تعهد برای ۱۴۴۲ بوده که ۱۶۱۴ تا را محقق کردیم و در رتبه بالا در سطح استان قرار داریم وامار بیکاری ما در سال گذشته ۱۹۸ نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری ما بوده  که تعداد ۹۵ نفر برقرار شد .

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فومن تعداد معرفی به سازمان فنی و حرفه ای را تحت آموزش فنی و حرفه ای ۱۱ نفر خواند و گفت:امار واحد روابط کار ما در شهرستان و هیئت تشخیص در سال گذشته برای پرونده رسیدگی شده۴۲۹پرونده بوده و تعداد دادنامه صادر شده ۲۶۶ و تعداد دادخواست ثبت شده ۲۷۸ و تعدادجلسات تشکیل شده ۸۹بوده است.

عمویی به هیئت حل اختلاف یا تجدید نظر که شهرستانهای فومن،شفت و صومعه  سرا  که هر سه جلسات در شهرستان فومن برگزار می شود تعداد پرونده رسیدگی شده  ۳۹۹ پرونده و تعداد دادنامه صادر شده ۳۱۸ و تعداد دادخواست ثبت شده ۲۲۸ وتعداد جلسات تشکیل شده ۷۰ بوده است.

وی در بحث کارگران و اتبای بیگانه هم گفت؛ کارفرمایان بعنوان متخلف دستگیر شدند ۵۵ مورد بوده که ۳۲ کارفرما جریمه شدند و ۶ مورد به مراجعه قضایی معرفی و ۷ مورد از سال گذشته در حال بررسی است.

وی در پایان ضمن تقدیر  از اعضای هیئت مدیریت نئوپان فومنات که میزبان کارگران و مدیران بودند از خانم شفاعت بعنوان رئیس هیئت مدیره این مجموعه ویژه تقدیر نمودند.

در پایان از تعدادی از کارگران بخش تولیدی شهرستان تجلیل شد.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری