اختصاصی/صفیر گیلان؛سردار دامغانی با بیان اینکه حاج قاسم رشد گلخانه‌ای نداشت بلکه در دل چالش‌ها، مشکلات و محدودیت‌ها رشد کرد، گفت: بخشی از شخصیت حاج قاسم در دفاع مقدس و مدیریت وی در سطوح شکل گرفت و ساخته شد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سردار حمید دامغانی پیش از ظهر دوشنبه در همایش مدیریت جهادی در مکتب حاج قاسم سلیمانی در رشت راه برون‌رفت از مشکلات را توجه به بازخوانی مدیریت جهادی و سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی خواند و  گفت: حاج قاسم رشد گلخانه ای نداشت بلکه از همان دوران کودکی در دل سختی‌ها ، محدودیت‌ها  ،خطرها و چالش ها رشد کرد و سختی‌ها از او  بسان یک معلم شخصیتی مستحکم، مستقل و شجاع، با احساس مسئولیت بالا و در عین حال مهربان ساخته بود.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی سبک زندگی و مدیریت حاج قاسم در لایه‌های مختلف جامعه افزود: نرم افزار مختص به انقلاب اسلامی در تمدن سازی نوین اسلامی نیاز است و پرداتن به شخصیت و مسئولیت های حاج قاسم با نگاه راهبردی بسیار مهم و ضروری ست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سبک زندگی و مدیریت مکتب حاج قاسم یک ترم دانشگاهی است، گفت: حاج قاسم در دوران دفاع مقدس هم در میدان‌های خطر متعدد حضور داشت و در دل خطرها و چالش‌ها رشد پیدا کرد و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بخشی از قابلیت‌هایش در امنیت‌بخشی به جنوب شرق کشور شکوفا شد که به ایفای نقش و کار فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در آن منطقه می‌پرداخت.

دامغانی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت نرم افزار انقلاب اسلامی بیان کرد: شاخصه‌ها و معیارهای انتخاب مدیران و افراد زیرمجموعه بر اساس شیوه مدیریت حاج قاسم باشد.

وی با تاکید بر لزوم واکاوی و پردازش سیر شکل‌گیری حاج قاسم و نگاه و توان مدیریت راهبردی و جهاد با نفس مستمر حاج قاسم در همه این دوران‌هاگفت: استقبال از چالش و نترسیدن از ورود به چالش‌ یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی این شهید بزرگوار بود و او با اعتقاد به اینکه “فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خودِ فرصت‌ها نیست” به عرصه ورود می‌کرد و چالش‌ها را نه‌تنها مانع نمی‌دید بلکه یک فرصت می‌دید و برای حل چالش‌ها هم به گزارش‌ها اکتفا نمی‌کرد بلکه در میدان حضور دائمی و مستمر داشت و همین امر و مولفه باعث شده بود که توان حل و غلبه بر چالش را داشته باشد و آن را تبدیل به فرصت کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی‌های خاص حاج قاسم در بخش‌های مختلف بیات کرد: سخت کوشی، غیرت مندی، شجاع، مسؤولیت پذیری و روحیه عاطفی و مهربانی حاج قاسم الگویی تمام عیار برای افراد جامعه است.

سردار دامغانی‌ ظرفیت‌سازی، متوقف نشدن و بصیرت و دشمن‌شناسی حاج قاسم را ستود و اذعان کرد: حاج قاسم با کلی‌نگری و جزئی‌نگری و تمرکز بر اهداف و قوه تجزیه و تحلیل بالای خود، برنامه آینده دشمن را پیش‌بینی می‌کرد و‌ پیش‌بینی‌هایش هم اتفاق می‌افتادسردار دامغانی‌ ظرفیت‌سازی، متوقف نشدن و بصیرت و دشمن‌شناسی حاج قاسم را ستود و اذعان کرد: حاج قاسم با کلی‌نگری و جزئی‌نگری و تمرکز بر اهداف و قوه تجزیه و تحلیل بالای خود، برنامه آینده دشمن را پیش‌بینی می‌کرد و‌ پیش‌بینی‌هایش هم اتفاق می‌افتاد.

سردار دامغانی با بیان اینکه حاج قاسم با چالش‌ها زندگی کرد و آنها را به فرصت تبدیل کرد، گفت: حاج قاسم اسیر تملق و چاپلوسی‌ها نمی‌شد و بسیار مردمی و با مردم بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم اسیر تملق‌ و چاپلوسی‌ها نمی‌شد تصریح کرد: در سبک مدیریت جهادی حاج قاسم، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما سبک مدیریت سیستمی غرب همواره سعی دارد به هر قیمتی به هدف برسد.

در همایش مدیریت جهادی در مکتب حاج قاسم سلیمانی در رشت از خانواده شهدای مدافع حرم گیلان تقدیر شد.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری