به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛در این جلسه دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با تاکید بر لزوم هماهنگی، همکاری و تعامل سازمان بهریستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص اهمیت مراقبت و کنترل بیماری در گروه های سالمندی و آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به خصوص واکسیناسیون […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛در این جلسه دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با تاکید بر لزوم هماهنگی، همکاری و تعامل سازمان بهریستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص اهمیت مراقبت و کنترل بیماری در گروه های سالمندی و آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ مطالبی را مورد توجه قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه بر ایجاد شرایط و تامین امکانات لازم جهت اجرای برنامه و مراقبت بعد از ایمن سازی، تاکید کرد و  همکاری اورژانس ۱۱۵ با سایر ارگان ها را از الزامات اجرای برنامه دانست.

وی اظهار داشت: قبل از اجرای واکسیناسیون، کارشناسان، در رشت و شهرستان های تابعه استان باید هماهنگی های لازم را برای حضور و استقرار تیم اورژانس ۱۱۵ در مراکز انجام واکسیناسیون را انجام دهند و در این خصوص، حضور این تیم، تا حداقل ۴ ساعت بعد از اتمام آخرین دوز تزریقی واکسن الزامی است.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه یک مرکز درمانی( بیمارستان) در هر شهرستان، باید به عنوان مرکز معین مراکز شبانه روزی تعیین شود، تصریح کرد: لازم است بیمارستان مذکور از زمان انجام برنامه واکسیناسیون در مرکز مطلع شده و آمادگی خدمت رسانی داشته باشد. برای مراکز شبانه روزی بزرگ، ترجیحاً بیمارستان معین اختصاصی و نزدیک تعیین شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در مراکز نگهداری که حداقل ۵۰ نفر در آن مقیم هستند تیم اورژانس مستقر خواهد شد، تصریح کرد:تمام دستورالعمل های انتقال و حفظ زنجیره سرد استانی طبق دستورالعمل کشوری تزریق واکسن کووید- ۱۹، باید در زمان انتقال و تزریق واکسن رعایت شود.

گفتنی است؛ جلسه هماهنگی برنامه ایمن سازی سالمندان تحت مراقبت در مراکز سالمندی، امروز سال جاری با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان، نمایندگان سازمان بهزیستی، معاونت درمان دانشگاه، اورژانس ۱۱۵  و جمعی از مدیران ، مسوولان و کارشناسان مرتبط معاونت بهداشتی دانشگاه در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد