معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان از محل ساخت یادمان مزار سردار شهید حسین املاکی در محله کولاک لنگرود بازدید به عمل آوردند.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تبلور ایثار و فداکاری در کشور بوده است، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی بهترین، شجاع‌ و پاک‌ترین عزیزان خود را در جنگ تحمیلی و دوران انقلاب برای حفظ نظام تقدیم کردند.

سردار محمدرضا نقدی از شهید حسین املاکی به عنوان یکی از فرماندهان شجاع و فداکار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: این شهید و سردار گرانقدر در طول دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی بسیار زیادی کرده و حفظ جان بسیجی را از جان خود مهم‌تر می‌دانست.

وی با اشاره به نقش شهدا در حفظ ارزش‌های جامعه افزود: ملت ایران باید همواره در مسیر شهدا باشند، زیرا شهدا جایگاه بسیار ارزشمندی در ایجاد ثبات، استمرار، رشد، بالندگی و عزت نظام دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیر در این بازدید با بیان اینکه شهید حسین املاکی باید به یک الگو در جامعه مبدل شود، اظهار کرد: شهید حسین املاکی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس و از افتخارات لنگرود و ایران است به طوری که رهبر معظم انقلاب لقب «قهرمان واقعی» را به ایشان داده است.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های شهید حسین املاکی گفت: عدم توجه به مادیات، داشتن روحیه گذشت و ایثار، توجه به حجاب و صبر و بردباری را از مهمترین ویژگی های این شهید گرانقدر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به روحیه چهارگونه شهید املاکی افزود: املاکی هیچ زمانی از سختی جنگ و یا پشیمانی از رفتن به جبهه سخن نگفته و حتی دیگران را هم تشویق می کرد که به جبهه بروند و علیه دشمن بعثی مقابله کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نقش حضور جوانان در مراسم یادواره شهدا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: باید زمینه حضور جوانان در مراسم یادواره شهدا را تقویت کرد زیرا انجام اینکار منجر به شناسایی فرهنگ شهادت در جامعه می‌شود، لذا تمام دستگاه‌ها و آحاد مردم وظیفه داریم برای بهتر برگزار شدن یادواره‌های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب تمام تلاش خود را انجام دهیم.