مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۱۰۰ گیلانی در آزمون ملّی ارتقاء و سامان دهی داوران مسابقات قرآنی کشور شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده اعلام کرد: آزمون طرح ملّی ارتقاء و سامان دهی داوران مسابقات قرآنی کشور فردا، یکشنبه ۲۴ اسفند به صورت مجازی و از طریق سامانه اینترنتی www.tocif.ir برگزار می شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۱۰۰ گیلانی در طرح ملّی ارتقاء و سامان دهی داوران مسابقات قرآنی کشور شرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد شرایط یکسان برای بهره مندی از تمامی علاقمندان به داوری مسابقات قرآن کریم، ارتقاء کیفیت علمی و فنّی داوران فعلی کشور، شناسایی و آموزش و تربیت داوران جوان و هدایت استعدادهای جدید به سمت داوری مسابقات قرآن کریم است.
علیزاده افزود: بر این اساس سازمان اوقاف از تمامی داوطلبان واجد شرایط داوری مسابقات قرآن کریم دعوت کرد تا با مراجعه به سامانه my.oghaf.ir برای شرکت در این طرح ثبت نام نمایند.
وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام از ۲۴ دی ماه لغایت ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ تعیین شده بود، گفت: در دوره زمانی یاد شده ۱۰۰ گیلانی برای شرکت در این طرح قرآنی ثبت نام کردند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در استان گیلان با تبلیغ مناسب و مکرّر در فضای مجازی و ارسال حدود ۴۰۰۰ پیامک انبوه به جامعه هدف اقدام به تبلیغ این طرح شد که در نهایت فعالان قرآنی گیلانی واجد شرایط در این آزمون ثبت نام کردند.

علیزاده گفت: این آزمون در هفت بخش داوری شامل صحت حفظ، تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن، هماهنگی و حسن اجراء (ویژه همخوانی و همسرایی)، لحن (ویژه همخوانی و همسرایی) و در چهار سطح شهرستانی، استانی، سراسری نهادها و ملّی است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ظرفیت و استعدادهای قرآنی استان گیلان اظهار داشت: در چند سال اخیر از داوران گیلانی در برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم بهره برده می شود.